شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
ترکیه

حوزه/ فعال رسانه‌ای اهل ترکیه گفت: اگر همه رسانه‌های جهان در رسالت خود کم کار کنند و یا به درستی عمل کنند آن وقت انتشار اخبار جعلی از دشمنان شیعه در فضای مجازی حق را استتار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، غرفه غزه و شهدای رسانه با تصاویری از خبرنگاران رسانه که در جنگ تحمیلی و مأموریت رسانه‌ای و همچنین خبرنگارانی که در غزه به شهادت رسیدند در ورودی سالن بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران خودنمایی می‌کند.

بخش بین‌الملل این دوره از نمایشگاه با بخش ویژه‌ای برای غزه میزبان ۱۲ رسانه از هشت کشور افغانستان، پاکستان، ترکیه، تونس، عراق، یمن، فلسطین و لبنان ‌ فعال در حوزه مقاومت است و بخشی را تحت عنوان «غرفه غزه» برپا کرده است.

در این غرفه مشغول بازدید بودم که نگاهم به بانوی جوانی افتاد که درباره فعالیت یکی از رسانه‌های محور مقاومت با بازدیدکنندگان صحبت می‌کرد. به طرف او رفتم و بعد از معرفی خودم فعالیت‌های خبرگزاری حوزه او را به غرفه خبرگزاری حوزه دعوت کردم که بدون درنگ پذیرفت و همراهم به غرفه حوزه‌نیوز شد. با شور و اشتیاق بسیاری وارد غرفه شد و خود را برای مصاحبه آماده می‌کرد. قبل از شروع مصاحبه گپ و گفت دوستانه‌ای با هم داشتیم بعد کمی تعریف‌های دوستانه و صمیمی مصاحبه با او را آغاز کردم.

حمایت رسانه‌های جهان از غزه ضروری است


سکینه گنگور، اهل کشور ترکیه و متولد شده در استان آنکارا است که مادر او خانه‌دار و شغل پدرش تجارت است. سکینه دارای دو خواهر و یک بردار است که خود فرزند ارشد خانواده است. او در یک خانواده مذهبی بزرگ شده است و اکنون دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی در مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات فارسی است.

وی درباره ورودش به عرصه رسانه می‌گوید: فعالیت‌های رسانه‌ای من هم در ایران است و هم در خارج از کشور در حوزه حمایت از مردم فلسطین است و سابقه فعالیت رسانه‌ای من در زمینه ترجمه و در رسانه ملی در ایران برمی‌گردد و سپس گویندگی انجام دادم.

این فعال رسانه‌ای ترکیه‌ای ادامه می‌دهد: در حال حاضر در حوزه خبر در شبکه خبر فعالیت دارم؛ با توجه به اینکه رشته تحصیلی‌ام ادبیات فارسی است به دلیل علاقه‌ام به مردم مظلوم فلسطین وارد حوزه رسانه شدم و دلیل اصلی فعالیتم در رسانه همین موضوع است.

وی انزجار خود از رژیم صهیونیستی را اینگونه تشریح می‌کند: هیچ انسانی دوست ندارد که دزد وارد خانه‌اش بشود و در آنجا زندگی کند هر انسانی دوست دارد در خانه خودش با آرامش و امنیت زندگی کند و طعم آزادی واقعی را بچشد.

وی تأکید می‌کند: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا سرزمین فلسطین را غصب کرده و ظلم بزرگی بر مردم فلسطین روا داشتند رسانه‌های آنها به اندازه‌ای قوی در این زمینه قوی کار کردند که بسیاری از کشورها و مردم آنها را وارد به تن دادن به این ظلم و سکوت کردند.

این بانوی رسانه‌ای عنوان می‌کند: اگر همه رسانه‌های جهان در رسالت خود کم کار کنند و یا به درستی عمل کنند آنوقت انتشار اخبار جعلی از دشمنان شیعه در فضای مجازی حق را استتار می‌کند و اجازه نمی‌دهد مردم به درستی فکر کنند و حق را تشخیص دهند.

وی بیان می‌کند: در این جنگ نرم فقط رسانه‌ها می‌توانند پیش برنده جبهه حق و مقاومت باشد؛ رسانه‌ها باید در جایگاهی قرار گیرند که بتواند مردم را به سمت کشف حقیقت سوق دهد و در نهایت همه مردم جهان به ویژه مسلمانان را از خواب بیدار کند.

حمایت رسانه‌های جهان از غزه ضروری است

حمایت رسانه‌های جهان از غزه ضروری است

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha