دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احتشام کاشانی

حجت‌الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی با بیان اینکه افغانستانی‌ها با استقامتی که در مسیر دفاع از آرمان‌ها دارند اگر هماهنگ و متحد باشند چیزی از غزه و یمن کم ندارند، گفت: امروز جوان و نوجوان افغانستانی باید هرچه فریاد دارد بر سر آمریکا بکشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احتشام کاشانی، استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی در همایش سفیران آفتاب با حضور مهاجرین افغانستانی مقیم قم در مسجد مقدس جمکران گفت: ما راه عزت‌بخش و افتخارآفرین امام حسین (ع) را بهترین الگو در دفاع از ارزش‌های ناب و ایستادگی در برابر طاغوت می‌دانیم.

بیشتر بخوانید:

تجلیل از خانواده‌ سه شهید فاطمیون در مسجد جمکران + عکس

وی با بیان اینکه ملت ایران و همه جبهه مقاومت اسلامی و دلسوزان به انقلاب فهمیده‌اند که راه اجابت و لبیک یا حسین (ع) حقیقی از مسیر لبیک یا خامنه‌ای می‌گذرد، افزود: نباید مثل مردم کوفه باشیم که لبیک یا حسین (ع) بگوییم ولی نماینده او را تنها بگذاریم و یاری‌اش نکنیم.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به مردم افغانستان گفت: در یکی از سخت‌ترین‌ دوره‌ها که معمولاً محب اهل بیت (ع) کم پیدا می‌شد و قحط‌الرجال شیعه بود، افغانستان شخصیتی دارد که علامت و برند مردم این دیار است.

وی در تکمیل مطلب فوق افزود: در دوان زندگانی حضرت امام سجاد (ع) که پیروان ایشان به تعداد انگشتان دست بودند، شخصیتی به نام ابوخالد کابلی حضور دارد که از افتخارات شما مردم افغانستان است.

احتشام کاشانی در ادامه با بیان اینکه نه تنها در کل منطقه مقاومت اسلامی بلکه در آسیا و آفریقا و حتی در آمریکای لاتین و شمالی بسیاری از جوان‌ها بعد از ماجرای غزه در پی مطالعه‌ی قرآن هستند، افزود: آنان می‌خواهند ببینند در قرآن چه چیزی آمده که باعث شده ملتی چنین فقیر در یک وجب خاک زیر شدیدترین بمباران‌ها این‌گونه مقاومت کند. این یعنی جریان مقاومت زنده است و قدرتمندتر از گذشته شده و با فریاد یا رسول الله (ص) در مبارزه با طاغوت‌های جهانی ایستادگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شما افغانستانی‌ها بر خلاف بسیاری از کشورهای منطقه که فقط زخم خنجر صهیونیست‌ها و آمریکا را بر پشت و بازوی خود دارند، زهر دو ابرقدرت شرق و غرب را تجربه کرده‌اید، گفت: چه کسانی که در داخل افغانستان هستند و چه مهاجرینی که در ایران و مناطق دیگر حضور دارید، می‌توانید با ایستادگی و مقاومت به عنوان طلایه‌داران نهضت آخرالزمانی حضرت مهدی (عج) عرض اندام کنید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با استقامتی که در مسیر دفاع از آرمان‌ها و عزت‌ در بین افغانستانی‌ها کم‌نظیر است، اگر هماهنگ و متحد باشند، چیزی از غزه و یمن کم ندارند.

احتشام کاشانی، طاغوت‌شناسی و شناخت کفر را دستگیره‌ای محکم و جدایی‌ناپذیر توصیف کرد و گفت: آمریکاهای جنایتکار طی ۲۰ سال در افغانستان جنایت کردند و عروسی‌ها را به عزا تبدیل کردند و امروز جوان و نوجوان افغانستانی باید بداند که هرچه فریاد دارد اول باید بر سر آمریکا بکشد.

استاد حوزه علمیه قم، رژیم صهیونیستی را پادگان نظامی آمریکا در منطقه دانست که به زودی مضمحل خواهد شد و همه ملت‌های مسلمان وظیفه دارند در این مسیر به مجاهدان فلسطینی یاری برسانند.

وی گفت: افتخار ما این است که برخی از شهدای بزرگوار ما مثل شهید صدرزاده پل شهادت و افتخارشان گویش افغانی بوده و وقتی می‌دید به گونه‌ی دیگری نمی‌تواند مدافع حرم شود، از گویش افغانی برای حضور در بین فاطمیون استفاده می‌کند.

احتشام کاشانی در پایان با اشاره به اینکه نباید این همبستگی و ایستادگی را از دست بدهیم، افزود:ما همواره علی‌رغم اینکه زبان مطالبه‌گر داریم و برای رفع مشکلات اقدام می‌کنیم، اما دست پرتوان و بازوی پرقوت و اعتقاد ما در حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد بود.

گفتنی است؛ قرائت مناجات شعبانیه، اجرای سرود، مداحی و تقدیر از سه خانواده از شهدای مدافع حرم فاطمیون از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha