دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تجلیل از شهدای فاطمیون

در همایش بین‌المللی سفیران آفتاب در مسجد مقدس جمکران، از خانواده‌ی سه شهید افغانستانی فاطمیون با حضور تولیت مسجد جمکران، معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل امور اتباع استان و جمعی از مهاجرین افغانستانی مقیم قم تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همایش بین‌المللی «سفیران آفتاب» دوشنبه شب ۳۰ بهمن) با حضور گسترده مهاجرین افغانستانی مقیم قم در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

جوان و نوجوان افغانستانی هرچه فریاد دارد بر سر آمریکا بکشد

در این مراسم از همسر، فرزندان و برادر شهید اکبر معصومی، شهید سیدعلی حسینی و شهید حسین صادقی، از شهدای افغانستانی مدافع حرم با اهدای لوح سپاس از سوی استاندار قم و هدایایی از سوی مسجد مقدس جمکران قدردانی شد.

تجلیل از خانواده‌ سه شهید فاطمیون در مسجد جمکران + عکس

در این مراسم که با حضور گسترده مهاجرین افغانستانی مقیم قم برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین اجاقی‌نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران، داود معصومی معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت، زینل بیک مشاور و مدیر کل حوزه استانداری و علی‌اکبر زارعی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم حضور داشتند و از خانواده‌های شهدای فاطمیون تجلیل به عمل آوردند.

در بخشی از این همایش، داود معصومی، معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت بر اتحاد و هماهنگی میان مهاجرین و دوری از هرگونه تشتت و گروه‌بندی و خط‌کشی تاکید کرد.

تجلیل از خانواده‌ سه شهید فاطمیون در مسجد جمکران + عکس

معاون فرهنگی سازمان ملی مهاجرت با اشاره به اهدای بیش از ۱۰۳۴ شهید غیر ایرانی از ۸ ملیت جهان در ایام جنگ تحمیلی و مدافعین حرم از استان مقدس قم افزود: رشادت‌های شهدای مدافع حرم قابل وصف نیست.

معصومی گفت: دشمنان دو ملت ایران و افغانستان همواره در حال توطئه‌آفرینی هستند و آنچه که ما به عنوان خدمت‌گذار و متولی حوزه مهاجرین بر آن تاکید داریم، ارتباط و یکپارچگی اتباع و مهاجرین و موسسات و مراکز فرهنگی آنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احتشام کاشانی، استاد حوزه علمیه قم، سخنران دیگر همایش بین‌المللی «سفیران آفتاب» بود.

قابل ذکر است؛ شهید اکبر معصومی، شهید سیدعلی حسینی و شهید حسین صادقی از شهدای مدافع حرم افغانستانی هستند که اخیرا توسط رژیم صهیونیستی در سوریه به شهادت رسیدند.

پیکر مطهر این شهدا در روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن در استان‌های قم و خراسان رضوی با حضور حماسی مردم شهیدپرور تشییع شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha