یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه طلاب اصفهان

حوزه/ نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما بیش از ۲۲۰ هزار شهید در کشور داشته و جانبازان قطع نخاعی را داریم که ۳۰ سال است فقط گردن آنان حرکت کرده و مابقی بدن آنان بدون حرکت است؛ ما سر سفره این افراد نشسته ایم و نمی توانیم نسبت به انتخابات و وضعیت کشور بی تفاوت باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در جلسه طلاب و فضلای اصفهان، برخوار، شاهین‌شهر، مبارکه و فلاورجان که در مدرس صاحب الزمان (عج) قم برگزار شد، به آیه ۵۸ سوره نساء اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا / همانا خدا به شما امر می‌کند که امانتها را به صاحبانش باز دهید و چون حاکم بین مردم شوید به عدالت داوری کنید. همانا خدا شما را پند نیکو می‌دهد، که خدا شنوا و بیناست».

وی ادامه داد: دو اصل کلی حقوق بشر در آیه ۵۸ سوره نساء مطرح است؛ به گونه ای که همه ادیان ابراهیمی و مکاتب گوناگون این دو مسئله را قبول دارند و در متن قرآن کریم نیز به این دو اصل حقوق بشری اشاره شده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران ابراز داشت: امانتداری، رفتار عادلانه و پرهیز از تبعیض از نشانه های ایمان و خیانت در امانت از نشانه های نفاق برای هر فردی می باشد.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس، کلید خوشبختی جامعه را سرکار بودن افراد لایق و رفتار عادلانه عنوان کرد و گفت: در روایت آمده اگر کسی مسئولیت پیدا کرد و لایق نبود، خیانت به خدا، رسول خدا (ص) و مؤمنین کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک خاطرنشان ساخت: یکی از مصیبت های مدیریت کشور در طول این ۴۵ سال اخیر، عدم لیاقت برخی از مسئولان بوده است.

وی بیان داشت: منشأ نابسامانی های اجتماعی، ریاست نااهلان و قضاوت های ظالمانه است که خیانت در امانت می باشد.

با شرکت نکردن در انتخابات چه جوابی برای جانبازان قطع نخاعی داریم؟

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به ضرورت شرکت در انتخابات، خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند: انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی و قدرت اصلاح کشور را دارد؛ لذا عدم حضور در انتخابات به خاطر تورم و مشکلات، حرکتی الهی نیست و نمی تواند سلب مسئولیت کند.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما بیش از ۲۲۰ هزار شهید در کشور داشته و جانبازان قطع نخاعی را داریم که ۳۰ سال است فقط گردن آنان حرکت کرده و مابقی بدن آنان بدون حرکت است؛ ما سر سفره این افراد نشسته ایم و نمی توانیم نسبت به انتخابات و وضعیت کشور بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سالک با اشاره به جایگاه کنونی ایران، بیان داشت: جمهوری اسلامی باید جایگاه آینده خود را در جدول جهانی انتخاب کند؛ امروز قدرت جهانی در حال جابجایی است و مهمترین قطب قدرتمند و با اقتدار، قطب اسلام است که نشانه های آن در دنیا وجود دارد.

وی ادامه داد: دست و پایی که امروز استکبار جهانی برای حفظ اسرائیل می زند، پشتوانه این مدعاست و اگر اسرائیل سقوط کند، آمریکا، انگلیس و فرانسه سقوط می کند و این وعده الهی است که باطل از بین برود.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس بیان داشت: رهبر معظم انقلاب درباره مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات سخنان بسیاری دارند و باید از خود سوال کنیم که در قبال منویات ایشان چه کارهایی انجام داده و چه مقدار به تبیین پرداخته ایم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران ابراز داشت: سخنان رهبر انقلاب اتمام حجت برای ماست و حفظ نظام از اوجب واجبات است و یکی از ارکان حفظ این نظام، انتخابات است و باید انتخاب حساب شده برای کشور داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سالک خاطرنشان ساخت: امروز شاهد برخی خرج های تأسف برانگیز برای انتخابات هستیم و مشخص نیست فردی که با این مخارج انتخاب می شود، آیا برای کشور کار خواهد کرد یا برای سرمایه داری که هزینه های انتخاباتی او را پرداخته است؟

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس در پایان بیان داشت: امروز فضلا و روحانیون باید به تبیین بپردازند و وظیفه ماست که در این مسیر محکم قدم برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    1 0
    بفرمایید که مسئولان با کم کاری و .... چه جوابی به جانبازان قطع نخاعی دارند .
    • نه IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      گناه دیگر مجوز گناه من می شود؟
  • بهرام US ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    1 0
    مسئولینی که سبب این نارضایتی شده اند چه جوابی برای جانبازان قطع نخاعی دارند ؟‌ ضمنا بهترین تببین ، خود عملکرد مسئولین نظام است . بقول شاعر : مشک آن است که خود ببوید . وقتی که در نتیجه عملکرد مسئولین ، تورم و فساد و اعتیاد و اختلاس و بیکاری و زدو بند و پارتی بازی و آقازاده بازی و ... بصورت گسترده وجود دارد، چه چیزی را می خواهیم تبیین کنیم ؟‌
    • ؟ IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 1
      این قدر سیاه می بینید؟ انتقاد سازنده آری، یادآفرینی ابدا.
    • تصحیح IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      یاس آفرینی ابدا