یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن العبایچی تولیت حرم امام حسین (ع)

حسن رشید العبایچی گفت: از منبر جشنواره بهار شهادت، وجدان جهانی و اسلامی را خطاب می کنیم تا در برابر ظلمی که بر مردم غزه وارد می شود، بایستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن رشید العبایچی تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) طی سخنانی در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی بهار شهادت در صحن مطهر حسینی گفت: از منبر جشنواره بهار شهادت، وجدان جهانی و اسلامی را خطاب می کنیم تا در برابر ظلمی که بر مردم غزه وارد می شود، بایستند.

وی بر آنچه در بیانیه حضرت آیت الله سید علی حسینی سیستانی آمده است مبنی بر اینکه مرجعیت حمایت قاطع خود را از ملت سرافراز فلسطین در مقاومت دلیرانه در برابر اشغالگران اعلام می کند، تأکید کرد.

العبایچی افزود: ما با این روحیه حسینی به برادرانمان در غزه و کرانه باختری سربلند و استوار، می گوییم از شما حمایت می کنیم و شما را یاری می کنیم زیرا مسئله شما، بزرگترین مسئله ماست و مهم نیست که فاصله چقدر است و زمان چقدر است.

مدیر عالی حرم حسینی ادامه داد: ما حمایت و تأیید خود را از آنچه در بیانیه آیت الله سیستانی آمده است مبنی بر اینکه مرجعیت حمایت قاطع خود را از ملت سرافراز فلسطین در مقاومت دلیرانه آنها در برابر اشغالگرانی که به دنبال الحاق بیشتر اراضی خود و آواره کردن آنها از سایر نقاط قدس شریف هستند، اعلام می کند و مردم آزاده را به حمایت از آنها در بازپس گیری حقوق غصب شده خود دعوت می کند، اعلام می کنیم.

وی در ادامه گفت: رویارویی‌های خشونت‌آمیز در میدان‌های مسجد الاقصی و بقیه سرزمین‌های اشغالی، بی‌تردید نشان‌دهنده میزان پایداری فلسطینیان در برابر اشغالگری وحشیانه و حملات مستمر آن و اینکه آنان با وجود تمامی جانفشانی ها، دست از سرزمین های غصب شده بر نمی دارند، است.

العبایچی گفت: ما به نوبه خود وجدان‌های زنده‌ای را مخاطب قرار می‌دهیم که عزت و آبروی خود را حفظ کرده‌اند و مورد تحقیر و آزار قرار نگرفته‌اند و دین و عزّت و غرور خود را در بازار برده‌داری و ذلت به دنیا نفروخته‌اند و نسبت به ذبح شدن کودکان و زنان غزه و کرانه باختری، گرسنگی و رنج کشیدن آنان نظاره گر و بی توجه نبوده است.

وی ادامه داد: امروز  از شهر ذلّت ناپذیری، دژ مستضعفان و انقلابیون، قبله آزادگان، حرم سرور و سالار شهیدان و فرزند رسول اکرم (ص)، خطاب به کل وجدان جهانی و اسلامی، می گوییم که فریادشان را در برابر این وحشی گریِ تشنه به خون مسلمانان، بلندتر کنند.

مدیر عالی حرم حسینی خاطرنشان کرد: ما به قلب مسلمانان شریف از سراسر جهان با مردم خود در نوار غزه و کرانه باختری در مورد آنچه که از کشتار، آزار و اذیت، محاصره، آوارگی و گرسنگی در فضای زمستان پرباران و سرمای شدید، بر آنها وارد می شود و احساس همدردی می کنم و در رنج و مصیبت آنان شریک هستیم.

وی تصریح کرد: ما با دلهای خونین و چشمانی پر اشک و سینه های پر درد این فراخوان را اعلام می کنیم. چشمان مسلمانان بزرگوار به این ملّت مظلوم با عظمت و سربلندی و شکوه می نگرند؛ زیرا آن ها با با جانشان با این ظلم و طغیان مقابله می کنند و به حقشان در سرزمین غصبی شده متمسک بوده و از تاریخ درخشان اهل بیت علیهم السلام و فداکاری هایشان، به ویژه فداکاری های امام حسین (علیه السلام) استمداد می جویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha