یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حیدر الشمری رئیس دیوان وقف شیعی

حوزه/ حیدر الشمری، از جامعه جهانی خواست تا به وظیفه خود در جلوگیری از کشتار فلسطینی ها و حفاظت از نوار غزه، عمل کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حیدر الشمری رئیس دیوان وقف شیعی عراق، در مراسم افتتاحیه فعالیت های هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی بهار شهادت در حرم مطهر حسینی، از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت خود را برعهده بگیرد و به وظیفه خود در جلوگیری از کشتار فلسطینی ها و حفاظت از نوار غزه در برابر حملات وحشیانه آشکار که از دیدن آن عرق به پیشانی بشریت می نشیند، عمل کند.

وی اشاره کرد: این جشنواره و سایر محافل اعتقادی که توسط عتبات مقدسه برگزار می شود یک ضرورت مهم در انتقال درس های ائمه اطهار (علیهم السلام) به جامعه است.

الشمری تصریح کرد: همه مفاهیم دعوتی است برای همه ما برای احیای دعوت ائمه اطهار (علیهم السلام) و فرامین آنها از جمله پایبندی به اخلاق کریمانه، رویکرد آنها و سیره آنها برای ساختن جامعه ای مستحکم در برابر جریان های منحرفی است که امت را هدف قرار می دهد.

فتوای جهاد کفایی در پیروزی های مجاهدان، بیشترین تأثیر را داشت

وی ادامه داد: همچنین در این ماه مبارک دهمین سالگرد فتوای پربرکت تاریخی مبنی بر جهاد کفایی در برابر گروه تروریستی داعش که از سوی حضرت آیت الله سید علی سیستانی در چهاردهم شعبان سال ۱۴۳۵ هجری قمری که از حرم مطهر حسینی صادر شد را گرامی می داریم. این فتوا توسط شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده ایشان قرائت شد.

رئیس دیوان وقف شیعه افزود: فتوای جهاد کفایی در پیروزی های مجاهدان قهرمان در دفاع از کشور، سرزمین، ناموس و مقدساتشان، بیشترین تأثیر را داشت.

وی خاطرنشان کرد: یادآوری فتوای جهاد کفایی، یادآوری مداد علما و خون شهداست و باید آن مداد مبارک و آن خون پاک را حفظ کنیم تا در چنین روزهای مبارکی شاهد اجابت ندای ایمان باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ! IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 0
    جامعه جهانی! کدام جامعه؟ آمریکا رو سریع بیرون کنید بعد ببیند رژیم منحوس جراتش چطوریه