شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت‌الاسلام برسیاه

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه در مقاطعی ضربه خورده‌ایم، هیچ راهی برای جبران جز بازگشت به نهضت مساجد را نداریم.

حجت الاسلام موسی برسیاه در حاشیه نشست معارفه رابطین مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرها و بخش‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرگزاری حوزه در این استان اظهار کرد: احساس می‌شود که حق مساجد به درستی ادا نشده و صدای ناله و شکایت مساجد بلند شده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه در مقاطعی ضربه خورده‌ایم، هیچ راهی برای جبران جز بازگشت به نهضت مساجد را نداریم.

وی بر جبران عقب ماندگی‌ها در حوزه مساجد تاکید کرد و افزود: همان طور که امام راحل فرمودند «مسجد محلی است که امور باید از آن اداره شود و مساجد بودند که این پیروزی را برای ملت ما به ارمغان آوردند»، پیروزی انقلاب اسلامی برای اداره مسجد است.

حجت الاسلام برسیاه تصریح کرد: تردیدی نیست که احیای هویت و کارکردهای مساجد مستلزم عزم جدی، هدفمند و برنامه محوری توسط دست اندرکاران و فعالان مسجدی است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: به جهت انسجام در ارکان مسجد، دفتر مقام معظم رهبری این مسئولیت را به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور واگذار کرد و در استان‌ها با محوریت و نظارت نماینده ولی فقیه مراکز رسیدگی به امور مساجد در سراسر کشور کار خود را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری مدیران مرکز کشور و زیرنظر رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور کارها پیگیری و رصد می‌شوند.

حجت الاسلام برسیاه خاطرنشان کرد: طبق پیگیری شورای سیاست گذاری در مرکز کشور اگر فعالیت‌ها در مساجد دارای انسجام و ارکان مسجد با هم هماهنگ و همراه باشند، حال و هوای مساجد به دوران پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به اینکه این نشست جهت معارفه مسئولان و رابطین مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرهای استان برگزار شد، گفت: این افراد در مرحله نخست اطلاعات و موقعیت مکانی مساجد مناطق تحت پوشش خود را جمع آوری و در سامانه مربوطه به ثبت می‌رسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha