یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خضرلو

حوزه/ رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در آذربایجان شرقی گفت: کنگره بین‌المللی اندیشه‌های رهبری از بعد علمی و محدوده جغرافیایی بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت السلام والمسلمین خضرلو رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در آذربایجان شرقی در پیش نشست کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی رهبر معظم انقلاب که در محل حوزه علمیه شهرستان مرند برگزار شد، در بیان اهداف و رویکرد های این کنگره خاطرنشان کرد: این کنگره با همکاری مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور به همت جامعه المصطفی العالمیه در چند شهر اصفهان مشهد تهران برگزار شده است و همچنین در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ نیز در آذربایجان شرقی شمال غرب کشور در تبریز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از اهداف مهم برگزاری این همایش تبیین شخصیت و سیره قرآنی امام خامنه ای و مرجعیت قرآن و اهل بیت در علوم قرآنی، تفسیر و معارف قرآن است.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در آذربایجان شرقی گفت: در این کنگره بصورت مجموع بیش از ۲۵۰۰ مقاله دریافت داده شده است که این آمار از بعد کمیت و کیفیت و به لحاظ محدوده جغرافیایی که در دهها شهر در داخل کشور و خارج از کشور برگزار می شود در تاریخ انقلاب اسلامی کم نظیر می باشد فلذا با توجه به این که این رویداد علمی نیز درسال اینده در شمال غرب کشور در تبریز برگزار خواهد شد لذا می طلبد مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی شمال غرب کشور نسبت به این امر مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت السلام والمسلمین خضرلو تصریح کرد: ما در راستای تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی شمال شرق کشور(تبریز) تحقیقات علمی پژوهشی و پایان نامه های طلاب را در راستای تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری سوق داده ایم و همچنین در دانشگاه های تبریز آزاد و همه مراکز علمی و دانشگاهی آذربایجان شرقی امتیازاتی برای کسانی که در این راستا مقاله ارائه میدهند قرار داده ایم و این امر را در حد مسئله علمی و پژوهشی با ۴ امتیاز در نظر گرفته ایم.

َوی در پایان با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات، بیان داشت: همه ما وظیفه داریم در جهت حفظ و بقای نظام فعالیت داشته باشیم چرا که اصل نظام در جهت تبیین معارف اهل بیت علیهم السلام و معارف قرآنی است و سعی کنیم مردم را نسبت به توطئه های که دشمنان نظام در جهت آسیب رساندن به این انقلاب و نظام دارند آشنا کنیم و مردم را نسبت به حضور پر رنگ در انتخابات ترغیب کنیم و در این راستا گام های موثری برداریم.

گفتنی است، این کنگره با همکاری مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور به همت جامعه المصطفی العالمیه در چند شهر اصفهان، مشهد و تهران برگزار شده است و همچنین در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در تبریز مرکز آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha