چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با اشاره به بیداری و حاضر در صحنه بودن مردم گفت: تمام مکاتب فلسفی می‌گفتند که قرن ۲۰، قرن پایان دین است و با وجود تمام شواهد و مسائل، ملت ایران با رهبری امام (ره) وارد میدان شد و نه تنها یک حاکم وابسته به غرب را کنار زد، بلکه معادلات عالم را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، در میان مردم ورامین گفت: ورامین در انقلاب و نهضت امام از جایگاه ویژه برخوردار است. مردم این منطقه از ۶۰ سال قبل و در سرآغاز نهضت در ۱۳۴۲ با آن همراهی کردند و همواره مومن و انقلابی بوده‌اند.

وی، ضمن تقدیر از شهدای انقلاب این خطه، گفت: مردم مقاوم و هشیار انقلاب را رقم زدند؛ انقلابی که از پایگاه مرجعیت و امام ناشی شد.

انقلاب اسلامی یک اتفاق نو و تمدنی بود که در عصر تبلور تمدن غربی روی داد

آیت‌الله اعرافی با در ادامه افزود: انقلاب اسلامی یک اتفاق نو و تمدنی بود که در عصر تبلور تمدن غربی روی داد و کلیه مکاتب فلسفی را به چالش کشید.

ملت ایران با رهبری امام (ره)، نه تنها یک حاکم وابسته را کنار زد، بلکه معادلات عالم را تغییر داد

وی با اشاره به بیداری و حاضر در صحنه بودن مردم گفت: تمام مکاتب فلسفی می‌گفتند که قرن ۲۰، قرن پایان دین است و با وجود تمام شواهد و مسائل، ملت ایران با رهبری امام (ره) وارد میدان شد و نه تنها یک حاکم وابسته به غرب را کنار زد، بلکه معادلات عالم را تغییر داد.

آیت‌الله اعرافی با پرداختن به مقاومت و پایداری همیشگی مردم ایران در برابر زورگویان افزود: این ملت توانسته است در این سالیان در برابر یک جنگ سخت و ترکیبی دوام بیاورد و این چیز کمی نیست. الحمدلله اندیشه ایران و انقلاب اسلامی در جهان خریدار دارد و دل‌ها به عشق ملت ایران و انقلاب شکوهمند آن می‌تپد.

اندیشه اسلامی به زبان فارسی در جهان می‌درخشد و بدون زور گسترش یافته است

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به نگاه مهدوی جامعه ایران افزود: این اندیشه اسلامی و شیعی با زبان فارسی در جهان می‌درخشد و به طور مثال جنوب شرق آسیا، در اندونزی، مالزی، فیلیپین و دیگر نقاط نیز پیام انقلاب و مردم منتقل شده است.

وی سپس با اشاره به آموزش زبان فارسی به بیش از ۳۰۰ هزار نفر بیان داشت: ۲۰ سال قبل، سوگ عاشورا و جشن غدیر در ۱۰-۱۵ کشور جهان برگزار می‌شد، اما اکنون به برکت انقلاب و استواری مردم ایران طبق گزارش‌های همکارانم در جامعه‌المصطفی و بخش بین‌الملل حوزه، در ۱۳۰ کشور جهان و به زبان فارسی ظهور و بروز دارد. لذا مردم ایران نه فقط در محور مقاومت که در کل جهان اندیشه‌شان را گسترش داده‌اند.

آیت‌الله اعرافی با پرداختن به مشکلات و معضلات کشور در زمینه‌های مختلف و محق دانستن مردم در نقد و نارضایتی از برخی مسایل افزود: خدا در این عصر به مردم شریف ایران، جایگاه و زعامت بخشیده، لذا باید با هم برای رفع مشکلات بکوشیم و برای ایجاد تغییر از مجرای انتخابات تلاش کنیم تا هم افراد اصلح انتخاب شوند و هم جایگاه خود را حفظ کنیم. البته که مسئولان و متولیان هم باید مشکلات مردم و منطقه را مدنظر قرار دهند و برای رفع و بهبود آن‌ها بکوشند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به حضور میلیونی و باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: این روزها جشن انتخابات برپاست و در روز ۱۱ اسفند شاهد یک سرافرازی دیگر برای ملت ایران خواهیم بود تا در پناه آن ایران مقتدرتر شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha