یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نیمه شعبان - بقاع

حوزه/ به مناسبت سالروز ولادت حضرت مهدی موعود (عج)، چندین منطقه در منطقه بقاع لبنان مراسم جشن و شادی برای این مناسبت برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت سالروز ولادت حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، چندین منطقه در استان بقاع لبنان مراسم جشن و شادی برای این مناسبت برگزار کردند.

مراسم شب پانزدهم شعبان در مسجد امام حسین (علیه السلام) برگزار شد که شامل نماز جماعت مغرب و عشا به امامت شیخ رضا المصری و سخنرانی فرهنگی بود. این جشن علاوه بر دعاهای مستحبی در حضور انبوهی از مردان و زنان مؤمن، با عرض سلام و خوشامد گویی به حاضرین و پذیرایی از دوستداران محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) به پایان رسید.

به همین مناسبت شعبه شرقی نبی شیت بعد از نماز مغرب در مسجد امام حسن (علیه السلام) جشنی با سخنرانی و مناجات شعبانیه برگزار کرد.

حزب الله شب میلاد منجی بشریت را با تعدادی فعالیت در شهرهای بخش دوم بقاع جشن گرفت، به گونه ای که شعبه الخضر ایستگاه محبت برپا کرد و به این مناسبت شیرینی توزیع کرد.

شعبه علی النهری پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت دعای شعبانیه با صدای شیخ حسین احمد عباس و سخنرانی با عنوان شرح برخی از مطالب دعای شعبانی توسط جواد مهدی این مناسبت را گرامی داشت.

به مناسبت سی و نهمین جشن سالانه پیشاهنگان امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، هنگ بنت الهدی شهرک شیخ حبیب جشنواره مهدوی را با حضور صدها خانواده و کودک که در جریان آن گروه موسیقی می نواختند با تواشیح و سرود "سلام یا مهدی" و پرتاب بادکنک ها و توزیع هدایایی برای کودکان در موزه جهادی بعلبک همراه بود.

گروه سیده معصومه و گروه ریحانه المصطفی شهر بعلبک نیز به همین مناسبت جشنواره ای را برپا کردند و با حضور گسترده خانواده ها و کودکان بالن ها در حرم حضرت سیده خوله (سلام الله علیها) به آسمان پرتاب کردند.

گروه های المنتظر عین بورضای، امام باقر، السیده خوله در محله الود و السید عباس در الشمیس در راهپیمایی و جشنواره ای که حزب الله در شهر بعلبک برگزار کرده بود، شرکت کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha