شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1140467
۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
سید علاءالدین حیدری؛ فعال مدنی اهل سنت

حوزه/ در یادداشت سید علاءالدین حیدری؛ فعال مدنی اهل سنت آمده است: پوپولیسم یا عوام فریبی یکی از آسیب های بسیار جدی در مسیر یک انتخاب شایسته، اصلح و منطقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، سید علاءالدین حیدری؛ فعال مدنی اهل سنت در یادداشتی آورده است:

در ادامه سلسله یادداشتهای پیرامون انتخابات به معیارهای انتخاب و عدم انتخاب می رسیم.

بجای معرفی شاخص های مثبت برای انتخاب به شاخص های منفی برای عدم انتخاب اشاره می کنم.

معتقدم که اساسی ترین گام در ارتقای سطح رفتار انتخاباتی جامعه، آگاهی بخشی است. یعنی باید مردم را نسبت به انتخابات و نوع و جنس انتخابشان آگاه نمود.

جامعه ی روی به سوی توسعه ، قطعا مردمی آگاه را در خود دارد.

در این مقال می خواهم به دو شاخص منفی برخی نامزدهای انتخابات اشاره کنم ، تا که مردم با تطبیق این دو شاخص بر نامزدهای حاضر در میدان رقابت ، آنها را مورد ارزیابی قرار دهند.

عدم صداقت با مردم (دروغ گفتن):

با دقت در احوال نامزدهای حاضر در عرصه ی انتخابات باید به صداقت آنها توجه داشت ، یعنی سنجش ادعاها و یا راستی آزمایی آن چیزهایی که آنها در مورد خود به مردم عَرضه می کنند، مانند مدرک تحصیلی، رزومه کاری و تحصیلی، ویژگی های شخصیتی مورد ادعا.

مردم باید از کسانیکه در مورد معرفی خود به مردم صداقت ندارند و خلاف واقع می گویند ، روی برگردانند. یعنی وقتی می بینند نامزدی مدرک تحصیلی خودش را با صداقت به مردم ارائه نمی کند، این یعنی پایه و اساس کارش دروغ و بنیان شخصیتی اش عدم شفافیت است .

وقتی نامزدی در ابتدایی ترین موضوع که حق مردم در دانستن آن است ، یعنی اطلاع از میزان تحصیلات نامزد مورد ارزیابی شان غیرشفاف عمل می کند و یا به دروغ مدرک بالاتری اعلام می کند، خبر از فاجعه در شخصیت آن نامزد می دهد و در صورت انتخاب می تواند ، زمینه ساز مسائلی باشد که دامنگیر حتی کشور هم بگردد.

لذا مردم نباید به دروغگوها رای بدهند ، چرا که نتیجه فاجعه بار خواهد بود .

پوپولیست ها را نفی کنید؛ یکی دیگر از نبایدهای انتخاب اینست که مردم در فرآیند انتخاب خود نباید در گرداب هیجان ، احساسات و دام پوپولیست ها بیفتند.

پوپولیسم یا عوام فریبی یکی از آسیب های بسیار جدی در مسیر یک انتخاب شایسته، اصلح و منطقی است.

پوپولیسم یا عوام فریبی همان شِگرد و یا رفتار مبتنی بر دروغی است که مخاطب را به سمت و سویی غیر از واقعیت سوق می دهد، بدین معنی که شخص پوپولیست با سوار شدن بر موج احساسات مردم و یا با بهره گیری از نقاط و مسائل مورد توجه جامعه و نیز با حمایت و یا حمله به مسائل و یا کسانی، احساسات مردم را بسوی خود کشانده تا افکار عمومی را به سود خود تهییج کند.

عوام فریبی رفتار دروغگویانی است که به هر شکل و ترفندی می خواهند به مقصد برسند و در این مسیر هر چیزی و هر ارزشی را به پای منافع خود قربانی می کنند.

این افراد را می توان نابودگران ارزش های جامعه ، بسترساز بی اخلاقی در سیاست و اجتماع و نیز فریبکاران زیبا چهره ای نامید که هیچ خط قرمزی برای خود متصور نیستند.

مردم نباید به این افراد رای بدهند چراکه اولین قربانیان آنها بعد از انتخاب ، خود همان مردمی هستند که بدانها رای داده اند.

لذا از مردم شریف ، مخلص و دردمند خواهشمند است که به «دروغگویان و پوپولیست ها رای ندهند» ، وجود چنین صفات رذلی در برخی نامزدها جامعه را به قهقرا خواهد برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha