دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت گفت: انتخابات، نماد اقتدار ملی و حضور مردم در صحنه است اقتدار ملی، امنیت ملی را ایجاد کرده و در سایه آن نیز منافع ملی حفظ می‌شود و انتخابات وسیله عزت ملی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت در همایش استانی " نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی " که در مسجد کریم خان تبریز برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش رو، اظهار کرد: اول باید دید که نماینده را به کجا و برای چه کاری می‌فرستیم چون هر کسی را نمی‌توان به مجلس شورای اسلامی فرستاد باید فرد متخصص و مناسب را پیدا و انتخاب کرد.

وی با اشاره به انتخاب ۲۹۰ نفر به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی، گفت: سیاست‌های کلی نظام و کشور را ولی فقیه مشخص می‌کند و قانون مجلس نیز باید مطابق قانون اساسی و سیاست‌های نظام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه روز جمعه، یازده اسفندماه یک رکن نظام جمهوری اسلامی در دوره دوازدهم شکل می‌گیرد، گفت: مجلس جایی است که مذاکرات آن باید به طور علنی پخش شود و نمایندگان می‌توانند در خصوص عموم مسائل کشور، قانون وضع کنند.

وی یادآور شد: کسی باید به مجلس راه یابد که بر مسائل کشور تسلط داشته باشد، نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی، در اظهار نظر و رأی خود کاملاً آزاد هستند و می‌توانند از رئیس جمهور و وزرا سوال کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد: نمایندگی، ودیعه‌ای است که ملت به عنوان امینی عادل به نماینده سپرده و هر نماینده نیز نماینده کل ایران است.

وی ادامه داد: انتخابات، نماد اقتدار ملی و حضور مردم در صحنه است اقتدار ملی، امنیت ملی را ایجاد کرده و در سایه آن نیز منافع ملی حفظ می‌شود و انتخابات وسیله عزت ملی است.

مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت در ادامه وظیفه حاکمیت در انتخابات را فراهم سازی امکانات برای اخذ رأی مردم، ایجاد فضای آرام و مناسب تشویق مردم برای حضور در انتخابات و صیانت از آرای مردم، وظیفه کاندیدا را سپاسگزاری برای ایجاد فرصتی جهت خدمت به مردم، صداقت در گفتار و رفتار، پرهیز از سیاه نمایی، قانونمداری و احترام به قانون و حفظ وحدت ملی و وظیفه مردم را انتخاب آگاهانه و با شناخت، دقیق بودن در شناخت سوابق، زندگی و شخصیت برگزیده و ناامید کردن دشمن با حضور حداکثری عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی افزود: انتخاب به معنای تعیین سرنوشت انسان است و بر اساس آن باید مقدرات را به دست خودمان رقم زنیم. در این راستا هرگونه دگرگونی و تحول در مسیر خوشبختی و بدبختی در درجه اول به خودمان بازمی‌گردد. خودمان باید انتخاب کنیم که راه ابراهیم یا فرعون و راه امام حسین (ع) یا یزید را ادامه می‌دهیم در هر زمانی این دو قطب رو به روی هم قرار داشته ولی انتخاب هر یک در دست ما است.

وی با بیان این‌که زندگی به معنای انتخاب مکرر است، اظهار کرد: یک انسان، هر روز ده‌ها و صدها انتخاب دارد و زندگی چیزی جز این انتخاب‌های متعدد نیست انتخاب با فرهنگ ما عجین شده و این انتخاب فقط مخصوص انسان است زیرا عقل و قدرت تصمیم‌گیری دارد و هیچ موجود دیگری چنین قدرتی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این‌که تمامی رشدها و ترقی‌ها از برکت همین قدرت آغاز می‌شود و انتخاب صحیح تحول به دنبال دارد، گفت: برخی انتخاب خوبی دارند اما قدرت انتخاب برخی دیگر خوب نیست که باید عوامل تأثیرگذار آن را شناخت. این عوامل شامل نظام آموزش و پرورش و معلم و استاد، دوست، فضای فرهنگی شهر و … می‌شود و تقصیر هر انتخابی نیز بر عهده خود شخص است.

وی با بیان این‌که ماه رجب و شعبان، ۲ ماه در مقدمه ماه مبارک رمضان است، افزود: اگر از ماه‌های شعبان و رجب استفاده نکنیم، نباید امیدوار باشیم که در رمضان، بهره لازم را ببریم. اصل آمادگی برای هر کاری لازم است تا بتوانیم از مقدمه برای ذیل مقدمه استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی همچنین با اشاره به اهمیت مکان و زمان برگزاری جلسات دینی و انقلابی، اظهار کرد: جلسات انقلابی و دینی را باید در مکان‌هایی برگزار کرد تا به مخاطب کمک می‌کند که قلب و روحش آمادگی بیشتری برای دریافت معارف دینی و انقلابی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha