دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: کانون نورالثقلین مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) تنکابن رتبه برتر کشوری را در جشنواره برترین‌های قرآنی کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، مهری رستمی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران، بیان کرد: مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران، با توجه به نقش اساسی قرآن کریم در زندگی بشر به خصوص طلاب علوم دینی و انس بیش از پیش طلاب با کلام انسان ساز الهی و مفاهیم تعالی بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن و عترت در محیط مدارس علمیه و رشد و پرورش طلاب در زمینه‌های مختلف علوم‌ و فنون قرآنی و همچنین عملیاتی سازی مفاهیم دینی، برگرفته از قرآن و عترت، فعالیت‌هایی را در زمینه‌های مختلف قرآنی ساماندهی و با همکاری مدارس علمیه خواهران استان اجرائی کرده است.

وی ادامه داد: به منظور ترویج و ارتقای سطح فرهنگ قرآنی، تقویت و توسعه فضای معنوی مدارس علمیه، ارج گذاری به فعالیت‌های قرآن و عترت و همچنین تربیت و شناسایی نیروهای مستعد و علاقمند به فراگیری قرآن کریم و ... «کانون‌های نورالثقلین» همزمان با سراسر کشور در مدارس علمیه خواهران مازندران راه اندازی گردید.

رستمی افزود: مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران دارای 16 کانون نورالثقلین است که فعالیت‌های مختلف آموزشی، ترویجی، تبلیغی و پژوهشی را در زمینه‌های مختلف معارف قرآنی(آموزش روخوانی و تجوید، حفظ ترتیبی، حفظ موضوعی، مفاهیم و تفسیر، قرآن-هنر و رسانه) و معارف اهل بیت(علیهم السلام)، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مهدویت، فاطمه شناسی و... انجام داده است.

وی تصریح کرد: کانون نورالثقلین مدارس علمیه خواهران مازندران، برای چندین سال متوالی رتبه برتر را در جشنواره برترین‌های قرآنی کسب نمود که کانون نورالثقلین مدرسه علمیه حضرت آمنه(سلام الله علیها) فریدونکنار در سال گذشته و کانون نورالثقلین مدرسه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) تنکابن، در سال جاری رتبه برتر کشوری را کسب نمودند؛ در طرح بشری(حفظ قران کریم) نیز طلاب مازندران رتبه برتر را کسب کردند.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha