یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1141399
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
حضورمردم  دارالشهدای آران وبیدگل پای صندوق های رای

حوزه/ زنان ایرانی با علم به اینکه در جهت دهی خانواده نقشی مهم دارند و می‌توانند خانواده خود را برای حضور در پای صندوق رای بیاورند همانند گذشته این فرصت تاثیرگذاری را غنیمت دانستند تا تأثیری مثبت برای جامعه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بعد از ماه‌ها تلاش و چشم انتظاری، ۱۱ اسفند و روز انتخاب فرا رسید تا دلسوزان به میهن بار دیگر دست به انتخابی مهم و تعیین کننده بزنند و حماسه‌ای از جنس شور و شعور را برای ایران اسلامی پدید آورند.

بدون تردید همه ایرانیان هدفی جز ثبات و اقتدار ایران در اندیشه ندارد و برای تحقق این هدف تا از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنند. امروز مردم ایران برای تعیین افراد اصلح قوه قانون گذاری و مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رای آمدند تا برای چهار سال دو رکن اساسی در نظام جمهوری اسلامی را به دست اشخاصی که دارای صلاحیت هستند، بسپارند.

واجدین شرایط این امر، اعم زن و مرد، پیر و جوان به میدان انتخاب آمدند تا کرسی‌های مجلس شورای اسلامی وکلای خود و کرسی های مجلس خبرگان رهبری افراد خبره و متخصص خود را بشناسند.

حضور زنان در انتخابات؛ تأثیری فراتر از یک رأی

همانند همه عرصه‌های حضوری که انقلاب اسلامی داشته است در این میدان نیز زنان دست به نقش آفرینی زدند پا در عرصه گذاشتند. در این میان زنان قمی که از ابتدای انقلاب اسلامی و حتی پیش از آن همواره با صلابت و بصیرت در میدان بودند هم به صحنه آمدند.

حضور زنان در انتخابات؛ تأثیری فراتر از یک رأی

زنان ایرانی به خوبی می دانند که تاثیر گذاری آنان در تعیین سرنوشت کشور محدود به انتخاب خودشان نیست و وسعت تاثیرگذاری آنان به اندازه خانواده و حتی بیشتراز آن است.

رهبر معظم انقلاب نیز در ۲۸ شهریور ۱۳۷۵ فرمودند:«حضور زنان در مبارزات عمومی و سیاسی، یک نقش چندگانه داشت. مرد یک نفر بود و خودش می‌آمد در مبارزات یا در اجتماعات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. همین و بس! اما وقتی زنِ خانه، خود را در مبارزه سهیم می‌دانست و وارد میدان می‌شد، در واقع خانه‌ای را که در آن، مرد و زن و فرزندان هستند، به صحنه می‌آورد و خانواده‌ای را در میدانِ مبارزه حاضر می‌کرد. در جنگ نیز همین‌طور بود.»

زنان ایرانی با علم به اینکه در جهت دهی خانواده نیز نقشی مهم دارند و می‌توانند خانواده خود را برای حضور در پای صندوق رای بیاورند همانند گذشته از این فرصت تاثیرگذاری را غنیمت دانستند تا تأثیری مثبت برای جامعه داشته باشند.

حضور زنان در انتخابات؛ تأثیری فراتر از یک رأی

زنان ایرانی بعد از دسیسه هایی که که سال گذشته دشمنان ایران اسلامی با محوریت زنان و سو استفاده از آنان رقم زده بودند در یک صحنه رسمی به میدان آمدند تا نشان دهند با هر نظر و عقیده‌ای، برای هر تغییر و تحولی، انتخابات رسمی را بهترین روش می‌دانند و همواره اولویت‌ آنان مسیر رسمی و قانونی برای اعمال نظرات شان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha