یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتخابات

حوزه/ نادران گفت‌: زنان جامعه در انقلاب به رشد و بالندگی رسیدند و بستر رشد آنان همچون مردان فراهم شد، پس حضور زنان در همه عرصه‌ها مهم و تعیین کننده است که مهمترین آن شرکت در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نشست روشنگری با موضوع «نقش موثر زنان در انتخابات» با حضور جمعی از بانوان شهر علی ‌آباد کتول برگزار شد.

در این نشست، خانم عطیه نادران پیرامون نقش زنان در انتخابات، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بین بانوان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم اسفند ۱۴۰۲، نقش‌ آفرینی بانوان در این عرصه را در اجتماع و خانواده ضروری خواندند و فرمودند: «مهمترین نقش شما در داخل خانه و ترغیب کردن همسر و فرزندان به فعال بودن در مسئله انتخابات و تحقیق درست است به خصوص که زنان در برخی مسائل از جمله شناخت اشخاص و راهبردها و جریان‌ها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها به صحنه نگاه می‌کنند، بنابراین می‌توانید در شناخت نامزدهای انتخاباتی و تشویق به حضور در پای صندوق‌های رأی، نقش مهمی ایفا کنید».

وی گفت: این دیدگاه رهبر جامعه اسلامی در مورد زنان است، حال این دیدگاه را با زمان پهلوی مقایسه کنید که در دوره‌ سلطنت‌ رضاشاه، زنان‌ حق‌ شرکت‌ در انتخابات‌ را نداشتند و در دوره‌ سلطنت‌ محمدرضا پهلوی‌ نیز قانون‌ انتخابات‌ تا سال‌ (۱۳۴۱) معتبر بود و تا آن‌ سال، زنان‌ از حضور در انتخابات‌ محروم‌ بودند.

استاد مدرسه علمیه کوثر(س) علی‌آباد کتول تشریح کرد: هر چند زنان‌ از سال ‌(۱۳۴۱) حق‌ شرکت‌ در انتخابات‌ و همچنین‌ انتخاب‌ شدن‌ برای‌ مجلس‌ شورای‌ ملی‌ و سنا را به‌ دست‌ آوردند، اما این‌ امر، تنها باعث‌ شد که‌ برخی‌ از زنان‌ طبقات‌ بالا و خاص‌ جامعه‌ به‌ برخی‌ پست‌های‌ سیاسی‌ دست‌ یابند.

نادران خاطرنشان کرد: زنان جامعه در انقلاب به رشد و بالندگی رسیدند و بستر رشد آنان همچون مردان فراهم شد، پس حضور زنان در همه عرصه‌ها مهم و تعیین کننده است که مهمترین آن شرکت در انتخابات است.

وی تصریح کرد: حال که تعیین سرنوشت کشور با حضور ما زنان ایرانی درآمیخته و حضور تک تک ما در پای صندوق‌های رأی، مشت محکمی بر تمام یاوه گویان جهانی است، با انتخاب اصلح و حضور پای صندوق‌های رأی سرنوشت ایران را رقم می‌زنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha