شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین گفت: امروز در سالگرد انتفاضه نیمه شعبان به سر می بریم، زمانی که مردم عراق علیه رژیم بعث قیام کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه بیان داشت: امروز در سالگرد انتفاضه نیمه شعبان به سر می بریم، زمانی که مردم عراق علیه رژیم بعث قیام کردند و توانستند چهارده استان را آزاد کرده و از کنترل بعث خارج کنند تا اینکه با اجماع بین المللی برای سرکوب ملّت عراق و کشتار ۵۰۰ هزار شهید، آن قیام پایان یافت.

وی افزود: با همه اینها، انتفاضه شعبانیه آغاز تحول و نقطه شروع حرکت به سمت تغییر است و این تغییر از ملّت و با یاری خداوند متعال بود.

خطیب جمعه نجف اشرف در سالروز صدور فتوای جهاد کفایی اشاره کرد: در سالروز صدور فتوای دفاع کفایی برای ما ثابت شد که فقیه دو نقش دارد، نقش اول نقش فقهی و نقش دوم رهبری است و این چیزی است که ما در رهبری مرجعیت در پرتو این فتوای مبارکه حس کردیم و این همان چیزی است که مختص اندیشه اهل بیت (علیهم السلام) است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در رابطه با مسائل خارجی در خصوص انتخابات ایران گفت: ایران امروز وارد انتخابات آزاد شده که در آن دو گروه با هم رقابت می کنند، اولی گرایش محافظه کارانه که اندیشه ایران در مورد اسلام را اتخاذ می کند و دومی گرایش اصلاح طلبانه که ایده ایران را برای ایرانیان در نظر می گیرد.

وی در خصوص اوضاع غزه تصریح کرد: آنچه در کشتار خیابان الرشید غزه رخ داد به گونه ای که در آن مردم بی دفاعی که برای دریافت کمک های بشردوستانه ایستاده بودند بمباران شدند و ۷۰ شهید اعم از زن، مرد و کودک با ۳۰۰ نفر مجروح، نشان دهنده وحشی بودن این جنایت و وحشیگری عامل آن با سکوت جامعه جهانی است که با این رژیم هماهنگ است.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: با وجود تمام این جنایات، مقاومت همچنان ادامه دارد و تنها بازنده این نبرد تا کنون رژیم اسرائیل و حامیان آن هستند؛ زیرا رویای اسرائیل در نابودی و تسلط بر غزه هنوز محقق نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به مناسبت روز معلم گفت: پس از تبریک روز معلم به کادر آموزشی که جای تشکر و قدردانی فراوان دارد، از متولیان تربیت می خواهیم که علاوه بر بعد علمی، به بعد تربیتی فرزندانمان نیز توجه کنند.

وی در خطبه دینی به قسمتی از مناچات شعبانیه حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کرد که می فرمایند: (الهی هب لی قلبا یدنیه منک شوقه ولسانا یرفع علیک صدقه ونظرا یقربه منک حقه).

وی گفت: این مناجات به رابطه انسان با خداوند متعال که مبتنی بر عشق و اشتیاق است، می پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha