چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 1141574
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
انتخابات

حوزه/ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در استان زنجان برگزار شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در استان زنجان برگزار شد.

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار زنجان و رئیس ستاد انتخابات استان اظهار کرد: انتخابات در ۱۴۳۸ نقطه محل در استان زنجان، در قالب ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار برگزار شد و در مجموع ۱۱ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات به عنوان مجریان و عوامل نظارتی و حفاظتی در شعب اخذ رأی حضور داشتند.

وی به آخرین نتایج شمارش آراء انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود:

حجت الاسلام و المسلمین جواد جعفری با کسب ۱۹۳ هزار و ۷۲۲ رأی و کسب ۶۵/۸۸ به عنوان منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری شناخته شد.

نتایج شمارش آراء انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان نیز بدین شرح است:

حوزه انتخابیه زنجان و طارم

مصطفی طاهری با کسب ۴۴ هزار و ۹۲۶ رأی و ۲۷/۲۵ درصد آراء به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه زنجان و طارم، و نبی اله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۸ رأی و ۱۵/۸۲ درصد آراء، و محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رأی و ۱۱/۱۵ درصد آراء در دور دوم با هم به رقابت خواهند پرداخت.

حوزه انتخابیه ابهر،خرمدره و سلطانیه

منصور علیمردانی با ۲۳ هزار و ۸۶۴ رأی و کسب ۳۱ درصد آراء به عنوان منتخب مردم این حوزه شناخته شد.

حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود

سید جمال موسوی با ۲۰ هزار و ۸۲۱ رأِ و کسب ۵۲/۳۲ درصد آراء به عنوان منتخب مردم این حوزه شناخته شد.

حوزه انتخابیه خدابنده

در حوزه انتخابیه خدابنده آقایان سعید رفیعی با ۱۶ هزار و ۹۴۹ رأی و کسب ۱۸/۲۶ درصد آراء و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۵ رأی و ۱۵/۵۸ درصد آراء در دور دوم انتخابات با هم به رقابت خواهند پرداخت .

رفیعی افزود: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک ماه پس از تأیید نتایج توسط شورای نگهبان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha