دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
وافی

حوزه/آیت الله وافی برای چهارمین دوره با رأی مردم استان یزد به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز گذشته همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور و استان یزد برگزار شد.

نامزدهای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در یزد را ابوالقاسم وافی، سید محمّدحسینی نسب و سید محمودرضامحصل همدانی تشکیل می دهند که آیت الله وافی که هم اکنون نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری است بار دیگر برای چهارمین دوره به عنوان نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.وی دوره های اول و دوم مجلس خبرگان و دوره فعلی(پنجمین دوره) نماینده مردم استان یزد بوده است.

آیت الله وافی ۱۴۸ هزار و ۱۳۲ رای را از مجموع ۲۸۹ هزار و ۳۰۹ رأی اخذ شده را کسب کرد.

وی در مهرماه ۱۳۱۴ در روستای حسین آباد، حد فاصل یزد و رفسنجان و انار به دنیا آمد. در پنج سالگی آموختن قرآن را آغاز کرد و سپس به دبستان و پس از آن به دبیرستان رفت. با اتمام آن به حوزه علمیه یزد رفت و دروس مقدمات و بخشی از دروس دوره سطح را در این حوزه فرا گرفت.

او در سال ۱۳۳۶ برای تکمیل تحصیلات خود به قم آمد و در دروس دوره سطح استادان برجسته دوره خود شرکت کرد. پس از آن به درس خارج استادان بزرگ حوزه علمیه قم رفت.

آیت الله وافی با ورود به قم به درس شرح لمعه حضرات آیات شیخ علی پناه اشتهاردی، ستوده و صلواتی رفت و سپس در درس رسائل آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی شرکت کرد. مکاسب را نیز در محضر آیت الله مشکینی و آیت الله شهید بهشتی آموخت و برای فراگیری کفایه به درس آقایان سلطانی طباطبایی (ره)، حاج آقا رضا صدر (ره) و منتظری رفت.

وی با اتمام دروس دوره سطح، چند ماه در درس خارج فقه (کتاب القضاء) حضرت آیت‌الله بروجردی شرکت کرد و پس از فوت این مرجع، به درس خارج فقه و اصول حضرات آیات شیخ مرتضی حائری، گلپایگانی، امام خمینی(ره) و محقق داماد رفت.

همچنین بخش‌هایی از مکاسب را از محضر حضرات آیات اراکی و بهجت فرا گرفت. در بخش فلسفه و تفسیر نیز از محضر علامه سید محمدحسین طباطبایی (ره) بهره برد. بخشی از اسفار را در خدمت حضرت آیت الله جوادی آملی، شرح منظومه سبزواری را از محضر شهید مفتح و بخش منطق منظومه را از محضر حضرت آیت الله حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی فراگرفت.

وی هم اکنون نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری است که برای دوره ششمین نیز به این عنوان رسید.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha