پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام ستوده

حوزه/حجت‌الاسلام مهدی ستوده در مراسم بزرگداشت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، بر ضرورت استفاده از این سنت حسنه در جامعه برای دستگیری از نیازمندان و فقرا تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل ،حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل،امروز در مراسم روز بزرگداشت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، بر ضرورت استفاده از این سنت حسنه در جامعه برای دستگیری از نیازمندان و فقرا تأکید کرد.

وی با اشاره به پاداش و ثواب بی‌پایان قرض‌الحسنه در مکتب اسلام، گفت: به‌کارگیری صحیح و درست مال و اموال برای خیرخواهی و انجام اعمال نیکو، اسباب آرامش و سعادتمندی بشر را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام ستوده با بیان اینکه امروزه جامعه به طبقات فقیر و غنی تقسیم شده است، تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت قرض‌الحسنه در مسیر حمایت و پشتیبانی از نیازمندان و فقرا استفاده کرد.

شفافیت، قانونمداری و پاسخگو بودن، رمز اعتمادآفرینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، شفافیت، قانونمداری و پاسخگو بودن را بزرگترین سرمایه تشکل‌ها و نهادهای مردمی عنوان کرد و افزود: در کنار این عوامل، ضرورت دارد به رصد و پایش دقیق مسائل و موضوعات توجه شده و بیش از گذشته در مسیر اعتمادآفرینی حرکت کنیم.

قرض‌الحسنه، مرجعیت مالی و رفع نیازمندی‌ها

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های فعال در حوزه ترویج قرض‌الحسنه می‌توانند به مرجعیت مالی تبدیل شوند، گفت: مؤسسات و بانک‌ها در کنار شفافیت کار و اطلاع‌رسانی صحیح، می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق زمینه رفع نیازمندی گروه‌های آسیب‌پذیر و حتی واحدهای تولیدی و صنعتی را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام ستوده با تأکید بر ضرورت آموزش سواد مالی به مدیران، گفت: اگر این سواد مالی نباشد، با ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی و عدم توانایی آنها در پرداخت حقوق بازنشستگان روبه‌رو خواهیم بود.

ترویج فرهنگ کار و وجدان کاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادامه به توسعه و ترویج فرهنگ کار و بها دادن به وجدان کاری اشاره کرد و افزود: البته در مکتب اسلام پرداخت قرض‌الحسنه مختص مسلمانان نیست و هر کس می‌تواند از این روش در دستگیری از نیازمندان و فقرا استفاده کند.

۳۰ درصد فعالیت‌های بانکی در قرض‌الحسنه مهر

در این مراسم، رضا فرجی آذر، مدیر شعب قرض‌الحسنه مهر ایران نیز به اهمیت قرض‌الحسنه و پاسداشت ۱۴ اسفند به نام روز «ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه» اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد فعالیت‌های بانکی و تراکنش مشتریان در قرض‌الحسنه مهر اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه این مجموعه تلاش می‌کند تا در بالاترین سطح تسهیلات را به گروه‌های مختلف جامعه پرداخت کند، گفت: در سال گذشته ۴۸ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۵۵ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی

فرجی آذر با اشاره به رشد ۷۰ درصدی منابع قرض‌الحسنه مهر، گفت: سعی ما بر این است تا از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی استان حمایت کنیم تا آنها بتوانند فعالیت‌های مؤثر خود را انجام دهند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha