دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: همان طور که به کاشت درخت اهمیت می‌دهیم، باید در نگهداری آن نیز دقت داشته باشیم و سازمان‌های ذیربط مانع از خشک شدن و قطع درختان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز به ‌مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی پس از کاشت یک اصله نهال در محوطه مصلای امام خمینی (ره) تبریز، اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در همه مناطق استان اقدام به درختکاری کرده که این اقدام از این جهت که توسط مشارکت‌های مردمی انجام و از اعتبارات دولتی استفاده نشده، مهم است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: برای درختکاری روایت‌های مختلف وجود دارد که می‌توان به روایت «هر کس درخت بکارد و از سایه و میوه آن استفاده کند، پاداش دارد» اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در اسلام به درختکاری خیلی سفارش شده است، گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند هر مسلمانی بذری یا درختی بکارد و از میوه این بذر و درخت، یک انسان و پرنده‌ای استفاده کند، برایش صدقه حساب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اظهار کرد: همان طور که به کاشت درخت اهمیت می‌دهیم، باید در نگهداری آن نیز دقت داشته باشیم و سازمان‌های ذیربط مانع از خشک شدن و قطع درختان شوند.

وی با تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار کرد: از همه دست اندرکاران و همچنین شهرداری تبریز که در مناطق مختلف از جمله تفرجگاه عینالی اقدام به درختکاری کرده تشکر کنم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha