جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: بررسی شرایط موجود نشان می‌دهد که با همه سختی‌ها و فشارهای اقتصادی و تبلیغات گسترده و سنگین رسانه‌ها و دشمنان داخلی و خارجی، مشارکت ۴۰ درصدی ملت ایران پاسخ محکمی است به این دشمنان و در حقیقت این بار ملت ایران دشمنان خود را تحریم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات یازدهم اسفندماه بدون تردید رنگ و بوی حماسه و جهاد دارد و دشمن بیش از هر کس می‌داند که بازنده اصلی این آوردگاه، جبهه استکبار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد چهارگانه مد نظر رهبر انقلاب در خصوص انتخابات، افزود: دو راهبرد امنیت و سلامت با برنامه‌ریزی خوب مسئولان و مجریان، در همه سطوح و رده‌های برقراری امنیت و برگزاری کم‌نقص انتخابات بحمدالله در تراز مطلوب انجام شد. در بعد امنیتی علیرغم هجمه‌ها و تهدیدهای سنگین دشمنان داخلی و خارجی، شاهد یک انتخابات "امن"، به‌معنای واقعی آن بودیم.

امام جمعه خوی تصریح کرد: در بُعد "سلامت" نیز علیرغم برخی تخلفات در تبلیغات انتخاباتی- که باید ریشه‌یابی و علاج شود- شاهد انتخابات "سالم" با کمترین شکایت‌ها، در سطح ملی و کلان- بودیم.

وی گفت: انتخابات یازدهم اسفندماه به رغم فضاسازی‌های رسانه‌ای تا حدود زیادی "رقابتی" بود و از همه سلایق مختلف در آن شرکت داشتند. البته با برنامه‌ریزی بهتر، می‌شد فضای رقابتی پرشورتری را رقم زد. در این بخش نباید از نقش مهم و مؤثر و بی‌بدیل صدا و سیما در این میدان خصوصاً با راه‌اندازی ۲۰۰ شبکه تلویزیونی غفلت کرد.

حجت الاسلام قاسم خانی اضافه کرد: "مشارکت" در انتخابات نیز به رغم جنگ جهانی رسانه‌ای و شناختی در یکسال گذشته و نیز وجود مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی در نوع خود یک جهاد بزرگ و حماسه‌ساز بشمار می‌آید که راهبرد شیطانی "تحریم" و کاهش مشارکتِ زیر ۲۰ درصد را درهم شکست. به همین جهت دیدیم که دشمنان بعد از شکست تحریم انتخابات اکنون به " تحریف" آن روی آورده‌اند و تلاش دارند با شبهه‌افکنی‌های مختلف این رأی قوی و پرقدرت را زیر سؤال ببرند.

وی ادامه داد: چالش بزرگ انتخابات اخیر افزایش مرددین برای حضور در انتخابات بود، دستگاه رسانه‌ای و سیاسی کشور در قانع کردن این مرددین که حدود سی درصد بودند، ضعیف عمل کرد و حضور بالای ۴۰ درصدی در انتخابات اخیر یعنی حلقه سخت مشارکت در ایران ۴۰ درصد است که رقم بالا و قابل توجهی محسوب می‌شود. سی درصد هم در کشور در حال حاضر جز مرددین هستند، بدین معنا که اگر اقداماتی بیشتر در جهت افزایش رضایت اقتصادی، معیشتی و اجتماعی در کشور اتفاق بیفتد، حتما مشارکت در ایران به بالای هفتاد درصد خواهد رسید.

امام جمعه خوی در ادامه به پیام های حماسه حضور ملت ایران در انتخابات اشاره کرد و گفت: بررسی شرایط موجود نشان می‌دهد که با همه سختی‌ها و فشارهای اقتصادی و تبلیغات گسترده و سنگین رسانه‌ها و دشمنان داخلی و خارجی، مشارکت ۴۰ درصدی ملت ایران پاسخ محکمی است به این دشمنان و در حقیقت این بار ملت ایران دشمنان خود را تحریم کردند و در این جنگ نابرابر، پیروز میدان ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است و شکست‌خورده دشمنان داخلی و خارجی این ملت هستند.

وی ادامه داد: مشارکت ۴۱ درصد قطعاً در حالت عادی برای نام جمهوری اسلامی مطلوب نیست چون در طول این ۴۵ سال متوسط مشارکت در انتخابات مجلس، ۵۸ درصد بوده است؛ لذا از میزان متوسط، ۱۸ درصد کاهش مشارکت داریم. این زنگ هشداری است برای مسئولین جمهوری اسلامی و نخبگان سیاسی و فرهنگی که علت این مسأله و سپس راهکار حل آن را پیدا کنند. یکی از مهمترین راهکارها روشنگری است.

امام جمعه خوی تصریح کرد: در جنگ ترکیبی همه نوع دشمنی با جمهوری اسلامی وجود دارد از جاسوسی ها تا اغتشاشات و فتنه، ترورها و بمب گذاری ها و ایجاد شبهه در مردم، همه برای این است که مردم را از نظام و ولایت جدا کنند.

وی عنوان داشت: ۲۳ اسفند سالگرد رحلت آیت‌الله کاشانی، فقیه نهضت ملی‌شدن صنعت نفت است؛ در تاریخ معاصر، سال ۱۳۴٠ شمسی را می‌شود سال «تَناثر نجمان»(فروافتادن دو ستاره) نامید، زیرا سالی است که ابتدای آن(۱۰ فروردین) حضرت آیة الله العظمی بروجردی، زعیم و مرجع شیعیان جهان رحلت کردند؛ و در ۲۳ اسفند مرحوم آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی، مجتهد استعمارستیز از دنیا رفتند.

وی در ادامه با اشاره به ارتحال آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، گفت: آیت الله امامی و از سال ۱۳۶۰ تا واپسین سال‌های عمر، امامت مردم در نماز جمعه تهران را برعهده داشت و و پیام رهبر انقلاب در ارتحال وی نشان گر جایگاه والای وی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha