دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شهدا برای حفاظت از اسلام و صیانت از میهن اسلامی، از عزیزان و نعمت سلامتی خود گذشتند. خانواده‌های شهدا اگر صبوری نمی‌کردند، جوانان این مرز و بوم نمی‌توانستند در برابر دشمن ایستادگی کنند. ایثارگری شهدا و خانواده‌های‌شان موجب پایداری نظام اسلامی شد.

یه گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در مراسمی به مناسبت گرامیداشت ۲۲ اسفند ماه، سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا، گفت: شهدا برای حفاظت از اسلام و صیانت از میهن اسلامی، از عزیزان و نعمت سلامتی خود گذشتند. خانواده‌های شهدا اگر صبوری نمی‌کردند، جوانان این مرز و بوم نمی‌توانستند در برابر دشمن ایستادگی کنند. ایثارگری شهدا و خانواده‌های‌شان موجب پایداری نظام اسلامی شد.

وی جانبازان سرافراز را اسوه‌های فداکاری دانست و با تجلیل از ایثارگری آنها، ادامه داد: صبر خانواده‌های جانبازان به‌ویژه همسران آنها که پرستاران شبانه‌روزی هستند، درد و رنج جانبازی را قابل تحمل می‌کند و این خود، نوعی ایثارگری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیست، پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما به قشری از جامعه خدمت می‌کنید که نظام جمهوری اسلامی، استحکام خود را مدیون ایثار آنها و استقامت خانواده‌های‌شان است.

وی ایثارگران را از سرمایه‌های ارزشمند جامعه و توفیق خدمت به آنها را سعادتی بزرگ برای پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تاکید کرد: خدمتگزاری به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ذخیره‌ای برای آخرت است و اجر آن نزد خداوند محفوظ است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: در چند روز باقی‌مانده از ماه شعبان باید از خدا مسألت کنیم که قلم عفو را بر گناهان ما بکشد تا پاک و پاکیزه به مهمانی‌اش وارد شویم. استغفار از برترین اعمال ماه شعبان است. استغفار زیاد، ما را با روح و نفسی پاک به ماه رمضان وارد می‌کند. ماه رمضان نیز مناسب‌ترین ایام برای دعاست و در این ماه هرقدر بتوانیم باید دعا بخوانیم.

وی با بیان چند نکته درباره استجابت نشدن دعا، افزود: برخی اعتقادی به دعا کردن ندارند، چون دعاهای‌شان مستجاب نمی‌شود، اما باید توجه داشت که استجابت دعا شرایطی دارد. اخلاص در دعا و امیدوار بودن به رحمت و مغفرت خدا، از آداب دعا و دو شرط مهم استجابت دعاست. داشتن شایستگی نسبت به خواندن دعا، یکی دیگر از شروط استجابت دعاست.

مجید حلاج، معاون امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز به رای آوردن حجت‌الاسلام والمسلیمن آل هاشم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: در مراسم امروز، هم مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا را گرامی می‌داریم و هم با ولایت و رهبری تجدید بیعت می‌کنیم و می‌گوییم همان‌طور که در اول انقلاب پا به پای ولایت بودیم، امروز هم پای ولایت، نظام و انقلاب ایستاده‌ایم.

عباس دانش آرا، جانباز ۷۰ درصد و مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور ایثارگران نیز خدمتگزاری به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را نعمت بزرگ خدا در حق پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: باید قدر این نعمت را دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha