یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: سال ۱۴۰۲ را رهبر انقلاب سال" مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری کرده بودند. با پایان یافتن سال این مأموریت را پایان یافته تلقی نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به دلائل عقلی و نقلی وجود روزه، اظهار داشت: در روایات اهل بیت و حضرات معصومین و آیات قرآن کریم خصوصا آیه شریفه ۱۸۳ سوره مبارکه بقره به لزوم و وجوب روزه اشاره شده است و بر اساس نظرات متخصصین پزشکی نیز روزه باعث سلامتی بدن می شود.

وی افزود: ماه رمضان، ماه روزه، به پاداری نماز، بازگشت به خدا، توبه، آمرزش، رحمت و ماه رهایی از آتش دوزخ است و سیره امام راحل عظیم الشان در ماه رمضان قابل تأمل است که تمام‌وقتش را برای استفاده از ماه رمضان می‌گذاشت؛ روزی ۱۰ جزء قرآن می‌خواند و ماه رمضان شب‌ها را پانزده دقیقه بگذاریم برای دعای افتتاح، این دعای چند صفحه اولش مضامین توحیدی است و بعدش صلوات بر پیامبر اکرم است تا امام‌زمان و دو صفحه آخر مخصوص امام‌زمان است، همچنین از دعای ابوحمزه و دیگر مناجات در این ماه نباید غفلت کرد.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به در پیش بودن عید نوروز، تصریح کرد: عید نوروز فرصت مناسبی برای صله رحم است که در روایات اسلامی بدان تاکید فراوان شده است و در این ایام مواظب باشیم در دید و بازدیدها دچار گناه و معصیت نشویم و از گناه روزه خواری، بی حجابی و از سایر گناه ها را جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: عید واقعی زمانی است که در جامعه معصیت انجام نشود. بترسیم از قهر الهی. و من از آمرین به معروف و ناهیان از منکرمان تشکر می‌کنم که مسئولیت این واجب مهم الهی را به صورت تبرعی عهده دار شده اند. منتهی در این مقوله همه مردم و مسئولین باید میدان بیایند. روشن است که آسیب بی غیرتی و بی عفتی و بی حجابی برابر است با صدمات عمیق روحی و روانی، آسیبهای اجتماعی فراوان، از هم پاشیدگی نهاد خانواده و تبعات بعدی و مهمتر از همه خسران زندگی ابدی؛ بدیهی است سکوت و بی تفاوتی در برابر این همه، عذاب دردناکی را برای همه در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام قاسم خانی بیان داشت: سال ۱۴۰۲ را رهبر انقلاب سال" مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری کرده بودند. با پایان یافتن سال این مأموریت را پایان یافته تلقی نکنیم. برای تداوم این مأموریت مسئولین باید به جنگ اقتصادی معتقد باشند، اگر مدیرانشان توانمند نیستند باید مدیر توانمند راس کار بیاورند و فرایندهای اداری هر چه می توانند کاهش دهند.

وی اضافه کرد: من گزارش بعضی از کارخانه ها را می خواندم، نگران کاغذبازی بودند خیلی عجیب است یک سرمایه‌گذاری در ایران آمد دید اذیتش می‌کنند سرمایه‌اش را به چین برد و آنجا سرمایه گذاری کرد، اما اینجا هنوز کار اداری‌اش تمام نشده. برای تولیدکننده هفتاد خان درست نکنیم.

امام جمعه خوی گفت: مردم عزیز هم مأموریت خود را در بخش تقویت تولید با خرید کالای ایرانی و همچنین اقتصاد و میانه روی در سبک زندگی و دوری از اسراف مجدانه ادامه دهند.

وی افزود: یکی از نگرانی های رهبر انقلاب مقوله اسراف در کشور است، گاهی اوقات در اداره، منزل و محل کار و.. وسایل گرمایشی روشن است به‌ خاطر این که هوا خنک شود پنجره را باز می‌کنند یا چراغ‌های متعدد روشن است، اینها باید حساب و کتاب داشته باشد.

حجت الاسلام قاسم خانی در ادامه به در پیش بودن سالروز ارتحال حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و گفت: مصداق بارز و اصلی ام‌المؤمنین حضرت خدیجه کبری است. خدیجه کبری حتی قبل از اسلام دو لقب برای ایشان مشهور بود یکی ‌ام الایتام و ام الصعالیک مادر درماندگان؛ تمام سرمایه خودش را در اختیار پیامبر اکرم قرارداد و بعضی از محققین می‌گویند؛ علت این که بعد غصب خلافت سریع فدک را گرفتند این بود که اینها تجربه حضرت خدیجه را داشتند که سرمایه عظیم حضرت خدیجه، شعب ابی‌طالب را نجات داد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha