شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
الشیخ الحسن الجنايني + السید الطاهر الهاشمي

حوزه/ عضو مصری مجمع جهانی اهل بیت (ع)، در پی درگذشت شیخ حسن الجناینی یکی از علمای الازهر پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی عضو مصری مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و رئیس سابق انجمن سادات استان البحیره، در پی درگذشت شیخ حسن الجناینی یکی از علمای الازهر پیامی صادر نمود.

او در پیام خود با اشاره به تلاش آن عالمِ درگذشته در جهت تقریب بین مذاهب، او را الگویی شایسته برای علمای دیگر دانست.

ترجمه پیام وی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با دلی مؤمن به اراده و تقدیر خداوند متعال، ارتحال برادر بزرگوار و عزیز، همنورد راه تقریب مذاهب در دنیای الازهر، آقای شیخ حسن الجناینی را اعلام می‌نمایم. خدا را گواه می‌گیرم که او همواره به دنبال اتحاد مسلمانان بوده و نزاع و تفرقه را رد کرده و برای این اهداف بلند هر چه در توان داشت انجام داد و درگذشت او در ماه مبارک رمضان پاداشی شایسته برای او بود.

وی در چند کنفرانس و سمینار در انجمن ثقلین در مصر شرکت کرد و همچنین در چندین کنفرانس در ایران، عراق، لبنان، سوریه و سایر کشورها برای وحدت امت اسلامی مشارکت داشت.

او قریب دو هفته پیش در مورد مسائل امت اسلامی و مواضع منفی برخی کشورهای عربی سازشکار با اسرائیل در خصوص مسئله فلسطین به طور کلی و جنگ کنونی غزه با من صحبت کرد و در عین حال از مواضع مقاومت اسلامی در لبنان، عراق، یمن و سوریه در تلاش برای شکست دادن رژیم تروریستی صهیونیستی تمجید کرد.

خداوند او را رحمت کند و به خاطر زحمات و تلاشی که در جهت گرد هم آوردن ملت و نزدیک شدن مذاهب به همدیگر انجام داد، پاداش دهد و او را در بهشت برین قرار داده و الگوی سایر علمای مخلص گرداند که این، وظیفه و واجب عینی آنان است.

السید الطاهر الهاشمی

عضو مصری مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)

رئیس سابق انجمن سادات استان البحیره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha