یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
मौलाना

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم رضوی گفت: آموزه‌های اسلامی مبتنی بر محبت، برادری، بردباری و ارزش‌های والای اخلاقی و انسانی است.

به گزارش گروه ترجمه‌ خبرگزاری «حوزه»، برنامه‌ ضیافت افطاری در حسینیه قائم (عج) ملبورن استرالیا برگزار شد که در آن وزیر فرهنگ، نماینده محلی پارلمان، وزیر آموزش و پرورش، شهردار و نمایندگان ادیان مختلف شرکت داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم رضوی امام جمعه ملبورن و رئیس شورای علمای شیعه استرالیا گفت: اسلام پیام آور صلح است. آموزه‌های اسلامی مبتنی بر محبت، برادری، بردباری و ارزش‌های والای اخلاقی و انسانی است. با تبلیغات رسانه ای می‌توان با فعالیت ضد اسلامی مقابله کرد. چهره واقعی اسلام باید به جهانیان معرفی شود و آموزه‌های آن به اطلاع عموم برسد.

میهمانان در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از آموزه های دین مبین اسلام استقبال و خدمات بنیاد بین ادیان قائم قدردانی کردند.

آنان حجت‌الاسلام ابوالقاسم رضوی را امید انسانیت و پلی بین مردم در این دوران پر از اضطراب و نفرت توصیف کردند.

آنان گفتند: از جنابعالی سپاسگزاریم. امروز اسلام را از نزدیک دیدیم. قانون حجاب در همه ادیان و مذاهب وجود دارد و پاکدامنی، بزرگی، هویت، و عظمت زن با آن پیوند خورده است.

سپس حجت‌الاسلام ابوالقاسم رضوی در پاسخ به سؤال در مورد درآوردن کفش برای رفتن به مساجد گفت: در همه ادیان چنین دستوری وجود دارد و به محض ذکر حضرت موسی، کشیش مسیحی بلافاصله سخنان وی را تکمیل نموده و تاکید کرد که حضرت موسی (ع) وقتی می‌خواست به کوه طور وارد شود، خداوند دستور داد تا کفش‌ها را در بیاورد سپس به مکان مقدس بیاید.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم رضوی ضمن تبیین اهداف روزه، خاطرنشان کرد: امروز یک سوم مردم جهان از گرسنگی رنج می‌برند. هدف روزه، احساس رنج محرومان و مستضعفان است.

پس از افطار، دسته گل، روسری، کتاب و شکلات نیز به میهمانان اهدا شد.

حاضران تحت تأثیر صحنه نماز جماعت قرار گرفتند و گفتند: صحنه بسیار معنوی بود. نظمی در این عبادت وجود دارد که با هم می‌ایستند و با هم به رکوع و سجده می‌روند.

نکته جالب این مراسم پوشش حجاب توسط زنان غیر مسلمان بود. آنان حجاب کامل پوشیده بودند و از پوشش خود اظهار خرسندی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha