یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ حال و هوای بخش حوزوی در هشتمین روز از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حوزه/ مدیر مرکز مطالعات میان رشته‌ای جهاد دانشگاهی گفت: این مرکز با توجه به رسالت مجموعه جهاد دانشگاهی فناوری‌های موجود را در عرصه جامعه به صورت کاربردی پیاده‌سازی می‌نماید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمد پارساییان، مدیر مرکز مطالعات میان رشته‌ای جهاد دانشگاهی گفت: این مرکز با توجه به رسالت مجموعه جهاد دانشگاهی فناوری‌های موجود را در عرصه جامعه به صورت کاربردی پیاده‌سازی می‌نماید.

وی با بیان اینکه این مرکز در قدم اول برای تولید علم کاربردی برای عموم جامعه تلاش می‌کند، افزود: در این مسیر تلاش شده تا از مطالعات بنیادی، عمیق و کلی که توسط مراکز و مؤسسات بزرگ عهده‌دار آن هستند استفاده شده است.

پارساییان اظهار داشت: مساله ای که در پیاده کردن کاربردی معارف قرآن در زندگی روزمره مورد توجه قرار گرفته است مطالعات میان رشته‌ای است که عرصه‌ای بسیار پیچیده است. در این راستا در مرکز یک سری مطالعات میان رشته‌ای در حوزه علوم تربیتی، اجتماعی و اقتصاد صورت گرفت و تلاش مضاعفی صورت گرفت تا آموزه‌های مختلف قرآن را با رویکرد میان رشته‌ای کاربردی و پیاده‌سازی نماییم، طرح‌های مختلفی با مراکز متعددی انجام گرفت و بیش از ۵۰ مقاله و کتاب‌هایی هم به لحاظ روش و هم محتوا به رشته تحریر و تألیف درآمده است.

وی ادامه داد: در نمایشگاه قرآن نتیجه کار متخصصان میان رشته‌ای شامل متخصصان جامعه شناسی، اقتصاد، قرآن و.... در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

مدیر مرکز مطالعات میان رشته‌ای جهاد دانشگاهی گفت: بسیاری از مراجعان به این غرفه به دنبال موضوع و مسئله‌ای برای مطالعه هستند، این موضوع باید به طور دقیق تقریر شده و جایگاه خود را در قرآن داشته باشد و با توجه به سلایق در دسترس افراد با توجه به سطح علمی برسد. مورد بعد که در واقع مرحله سخت کار به حساب می‌آید توصیه‌ها و آموزش روشی است که با توجه به رویکردی که موضوع دارد به صورت به مخاطبان خود آموزش می‌دهیم.

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha