دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
دکتر قاسم رضیعی قاری بین‌المللی قرآن کریم

حوزه/ امروزه وارد دنیای مدرنی شدیم که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، البته به معنی انکار نقش سنت‌ها در رشد و ارتقاء نیست ما هنوز هم به جلسات سنتی قرآن کریم نیاز داریم و فضای جلسات سنتی هنوز هم راه‌گشا است و باعث ارتقاء معنویت در جامعه می‌شود،

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر قاسم رضیعی قاری بین‌المللی قرآن کریم در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: امروزه وارد دنیای مدرنی شدیم که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، البته به معنی انکار نقش سنت‌ها در رشد و ارتقاء نیست ما هنوز هم به جلسات سنتی قرآن کریم نیاز داریم و فضای جلسات سنتی هنوز هم راه‌گشا است و باعث ارتقاء معنویت در جامعه می‌شود، اما از نظر فنی چاره‌ای نداریم که به فضای مجازی برای رشد و توسعه کشور در همه ابعاد آن توجه کنیم.
وی درباره استفاده از فناوری‌های نوین در ترویج فرهنگ قرآنی گفت: نقش و تاثیر فضای مجازی را نمی‌توان نادیده گرفت. خیلی از امور جامعه جهانی بر پایه صفر و یک قرار داده شده و ما در این فضا (که دیگر باید آن را حقیقی بدانیم) زندگی می‌کنیم. در دوران کرونا فضای مجازی در آموزش و پژوهش بیشترین رشد را داشت چرا که باید از فضاهای جمعی و سنتی فاصله می‌گرفتیم و بهترین فرصت برای بروز و معرفی فضای مجازی و ابعاد مختلفش در آموزش و پژوهش بوجود آمد. به نظرم همین توسعه بعد از کرونا هم ادامه یافت و بسیاری از جلسات علمی و کنگره‌ها همچنان با کمک فضای مجازی برگزار می‌شود. بخصوص اگر میهمانان از دیگر کشورها باشند.
رضیعی با بیان اینکه فرار و گریز از فناوری به هر بهانه‌ای اشتباه است، اضافه کرد: اگر چه فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید بوجود آورده ولی باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد. به نظر بنده فضای مجازی سراسر فرصت است و اگر تهدیدی هم هست به خاطر کم کاری ما است نه اشکال در فضای مجازی و باید مدیریت شود! در قرآن کریم میخوانیم (وَأَنزَلنَا ٱلحَدِیدَ فِیهِ بَأسٞ شَدِیدٞ وَمَنَٰفِعُ لِلنَّاسِ - سوره حدید، آیه ۲۵) هر چیزی ممکن است خوبی و بدی‌هایی داشته باشد، ما باید سعی کنیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و حداکثر استفاده را بگیریم.
سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» از یکم تا چهاردهم فروردین‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) هر روز از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha