سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ حضور جمعی از شخصیت های حوزوی و دینی در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

حوزه/ تقویت تعاملات بین المساجدی جهان اسلام می تواند بسیاری از چالش های جهان اسلام را برطرف نماید.

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی؛ مشاور امور روحانیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تقدیر از رویکردهای رسانه ای حوزه در این نمایشگاه، توسعه مرکز رسانه و فضای مجازی و اطلاع رسانی های مورد نیاز امروز و فردای جامعه و نقش آفرینی طلاب در این مسیر را بسیار مهم ارزیابی نمود.

وی بر اهمیت تقویت بعد تبیینی و آراستگی طلاب به ابزارهای رسانه ای تأکید نمود و ابراز داشت: یکی از خلاء هایی که همواره با آن مواجه بودیم، دور بودن طلاب از قضایای پیرامونی عرصه بین الملل است.

مشاور امور روحانیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت ترسیم رسانه جامع الاطراف و تقویت بعد بین المللی آن تاکید نمود و اذعان داشت: علی رغم تمام تلاش های ارزشمند صورت گرفته، همچنان شاهد عقب ماندگی هایی در حوزه اطلاع رسانی ها بودیم، چرا که نگاه جهان اسلام امروز به ایران دوخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی ایجاد شبکه جهانی مساجد در جهان اسلام و تقویت مساجد اسلامی با یکدیگر را بسیار مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: تقویت تعاملات بین المساجدی جهان اسلام می تواند بسیاری از چالش های جهان اسلام را برطرف نماید.

وی تقویت بنیه رسانه ای کشور و محوریت مساجد در این مسیر را مورد توجه قرار داد و بر لزوم ترسیم خاطرات تبلیغی حوزویان و راهبردها و راهکارهای جذب قشر جوان و نوجوان تصریح نمود و ابراز داشت: برقراری رسانه ها با شبکه ارتباطی مساجد کشور بسیار مهم و ضروری است.

مشاور امور روحانیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم توجه به تنوع زبانی عرصه بین الملل و حرکت رسانه حوزه به سمت تقویت بعد بین المللی این نهاد فاخر تصریح نمود و اذعان داشت: در بحث آداب شکل دادن یک رسانه ای که به آگاهی های جامعه بیفزاید و خود از آداب و اصولی برخوردار بوده آراسته به اخلاق رسانه ای باشد باید مورد توجه رسانه حوزه قرار گرفته دوره هایی با مدیریت رسانه حوزه برگزار شود.

وی به شاخصه های خبرگزاری تراز اسلامی اشاره و نگاه جامع به بعد اخلاق مداری رسانه ای را ضروری برشمرد و ابراز داشت: حوزه باید نقش الگویی خود را در همه اتفاقات نشان دهد و یکی از محورهای بحث رسانه و فضای مجازی است، اگر حوزه الگویی زیبا از جامعه ارائه کند سایر بخش ها از آن استفاده خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha