دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جمهوری اسلامی ایران

 حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه، در پیامی مشترک، ۱۲ فروردین را سندی افتخار آمیز و بی‌مانند در تاریخ جمهوریت دانسته که نه جمهوریت نظام، و نه اسلامیت آن قابل چشم پوشی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری "حوزه" در کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار کرمانشاه، در پیامی مشترک روز ۱۲ فروردین را گرامی داشتند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یوم الله ۱۲ فروردین ماه، سندی افتخارآمیز و بی‌مانند در تاریخ جمهوریت و مردم سالاری کشور عزیزمان ایران سرافراز است که ملت عزیز ما پس از تحمل طولانی رنج استبداد و استعمار، و به رغم میل ابرقدرتهای شرق و غرب، با عنایت الهی و فداکاری و با تقدیم شهیدان والامقام، به آن دست یافت.

ملت بزرگ ایران در جریان انقلاب شکوهمند اسلامی، با توکل به خداوند و بر اساس شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، رژیم طاغوت را به زیر کشید، اما حضرت امام خمینی(اعلی‌الله مقامه)، براساس اسلام و ابتکار بی‌نظیر خویش، همین رویکرد افتخار آمیز ملی و شعار عمومی را هم به رای آزادانه‌ی تمام مردم گذاشت و به عنوان اولین انقلاب تاریخ، تمام ارکان آن را بر پایه‌ی خواست و حمایت رسمی و قانونی ملت بنا کرد.

نتیجه این رفراندوم نیز تایید ۹۸ درصدی نظام حاکمیتی جدید، با عنوان مقدس "جمهوری‌اسلامی" بود.

نظام "جمهوری اسلامی" میراث امام و شهدای والا مقام است، که نه جمهوریت آن قابل چشم پوشی و نه اسلامیت آن قابل عقب نشینی است.

رمز پایداری، صلابت، پیشرفت و استقامت بی‌سابقه ملت ایران در برابر سخت‌ترین حمله ها، توطئه ها، تحریم‌ها و فشارهای تحمیلی دشمنان و استکبار جهانی را نیز در روز ۱۲ فروردین باید جستجو کرد.

ملتی که برای انقلاب اسلامی خویش، بهای سنگینی پرداخت کرده و بر نتیجه آن مهر تایید زده است، به هیچ قیمتی از ثمره‌ی آن که "جمهوری اسلامی" است و در واقع تحقق آرزوی همه‌ی انبیاء و اولیاء الهی در طول تاریخ محسوب می‌شود، دست نخواهد کشید.

همزمانی این ایام با سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین)علیه السلام)، بار دیگر شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را که یکایک آن‌ها برگرفته از آموزه‌های گرانقدر پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) و مولای متقیان امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) بوده، پیش روی همگان گذاشته است.

آموزه‌ای که مقبولیت حکومت را از آن مردم می‌داند و تا وقتی توده‌ی مردم از آن حضرت درخواست نکردند، از پذیرفتن رهبری امت امتناع کردند.

از پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) نقل شده است که فرمودند: من و علی پدران این امت هستیم.

مردم شریف استان کرمانشاه اینک در حالی روز جمهوری اسلامی را گرامی می‌دارند که در عزای شهادت پدر معنوی خویش، حضرت امام علی(علیه السلام) سیاه‌پوش و عزادار هستند و برای گرامیداشت سالروز عروج آن امام همام در ۱۳ فروردین آماده می‌شوند.

اینجانبان ضمن گرامیداشت روز جمهوری اسلامی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم ولایت‌مدار استان در ماه مبارک رمضان و به ویژه در شب‌های پرفضیلت قدر، سالروز شهادت اولین امام و پیشوای مسلمانان و شیعیان جهان را به ملت بزرگ ایران و تمام هم استانی‌های عزادار تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال توفیقات روزافزون مردم مؤمن و شریف استان شهید پرور کرمانشاه در اداء دین نسبت به آن حضرت و اهل بیت عصمت و طهارت را مسئلت داریم.

حبیب الله غفوری

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمد طیب صحرائی

استاندار کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha