سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
موسوی فر

حوزه/ عضو کمیسیون سیاسی اجتماعی حوزه علمیه خراسان گفت: اسرائیل و رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا فرماندهان میدانی و موثر را از بین ببرند؛ همانطور که در همین چند ماهه تعداد زیادی از فرماندهان جبهه مقاومت را ترور کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فر، عضو کمیسیون سیاسی اجتماعی حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، به تحلیل جریان حمله رژیم سفاک اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق پرداخت و ضمن اشاره به اهداف دنبال شده دشمنان در ترور فرماندهان عالی رتبه و مستشاران نظامی در کنسولگری ایران در کشور سوریه، گفت: مسئله دیپلماتیک در حقوق بین الملل برای سفارتخانه ها و کنسولگری ها مسئله با اهمیتی است و تجاوز به سفارتخانه ها همچون تجاوز به خاک آن کشور است.

وی با بیان این که اسرائیل در جریان این هجمه، فرماندهان و مستشارانی را به شهادت رساند که دعوت رسمی از دولت سوریه داشتند، تصریح کرد: حمله به سفارتخانه و کنسولگری، مطلب بسیار غیرعادی و مهم و محکوم شده توسط حقوق بین الملل و از جمله مسلمات حقوق بین الملل است که در هرکجای دنیا تجاوز به سفارتخانه و کنسولگری کشور، اتفاق بیافتد، می بایست توسط همه کشورها محکوم شود.

عضو کمیسیون سیاسی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با بیان این که در جریان این واقعه، می بایست شورای امنیت ورود نموده و ضمانت قوی از متجاوز گرفته شود، خاطرنشان کرد: آنان این حق را برای خود می‌بینند که به سفارتخانه حمله کنند زیرا که استدلال می کنند آنان دشمنان ما هستند و ما باید دشمنان را از بین ببریم و این حق را برای خود به رسمیت می شناسند در حالی که خلاف قواعد بین المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فر نخستین تحلیل بر این موضوع را آن دانست که آنان بنا دارند ایران را به جنگ مستقیم بکشانند و از آن طرف نیز آمریکا و غرب دخالت کنند تا زیرساخت ها و تأسیسات هسته ای، کارخانه های پهپاد و ساخت موشک های دوربرد را نابود و نظام را تضعیف کنند و کشور را عقب بیندازند، ابراز کرد: لذا اسرائیل چنین اقدامی انجام داد تا آمریکا و غرب را مجبور کند به این سمت حرکت کنند.

وی تحلیل دوم را مبتنی بر تضعیف کشور به همراه نابودی محور مقاومت شامل کشورهای یمن، عراق، سوریه، لبنان و ... دانست و خاطرنشان کرد: امروز در اسرائیل حماس و در کرانه باختری جهاد اسلامی فعالند اما آنان بنا دارند با اتحاد کشورهای اروپائی محور مقاومت را نابود کنند.

عضو کمیسیون سیاسی اجتماعی حوزه علمیه خراسان تحلیل سوم را مبتنی بر آن دانست که علاوه بر تضعیف کشور و جبهه مقاومت، جنگ جهانی سوم اتفاق بیفتد و در پرتو این جنگ مرزهای جدیدی تعریف شود و سیطره آنان گسترش یابد، عنوان کرد: محور مقاومت آسیب های فراوانی را در طول سال ها به آنان وارد نموده و در همین راستا، در تلاشند تا با جنگ جهانی سوم مرزهای جدیدی تعریف کنند، انرژی در جهان را به سمت خود ببرد و نظم جدید دلخواه غرب را در جهان حاکم کند و قدرت از سمت غرب به شرق انتقال نیابد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فر دیگر تحلیل را آن دانست که اسرائیل نسبت به از بین رفتن موجودیت خود احساس خطر دارد و بر همین مبنا، تصریح کرد: اسرائیل از نیمه مهر با حماس می جنگد و پیروز نشده است و برای موجودیت خویش احساس خطر جدی می کند.

وی با بیان این که سیر تسلیحات ایران که به سوریه و جبهه مقاومت می رسد اسرائیل را وحشت زده نموده است، خاطرنشان کرد: اسرائیل و رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا هر کاری از دست آنان ساخته است انجام دهند و می دانند مهم ترین کار نابودی فرماندهان میدانی و موثر است؛ همانطور که در همین چند ماهه تعداد زیادی از فرماندهان جبهه مقاومت را ترور نموده اند.

عضو کمیسیون سیاسی اجتماعی حوزه علمیه خراسان ضمن اشاره به رسالت کشورمان در برابر حمله به سفارتخانه و کنسولگری، گفت: ایران باید پاسخ صریح و مناسب و در همان سطحی که حمله شده یا حتی بالاتر بدهد؛ بدون تردید نمی توان در برابر این حمله سکوت کرد چراکه سکوت به شخصیت کشور لطمه جدی وارد می کند و ممکن است گمان عدم توانایی کشور در دفاع از خود وارد شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فر با بیان این که ایران باید سریعا و مناسب و حداقل در همان سطح، پاسخ دهد و اعلام کند تا اقتدار کشورمان حفظ شود؛ علاوه بر این ایران باید پیگیری حقوقی از نهادهای بین المللی انجام دهد؛ به سازمان ملل شکایت کند و اسناد و مدارکش را ارائه دهد و تقاضای خسارت و تنبیه متجاوز کند اما طبق قواعد بین المللی می تواند شخصا از خود دفاع کند و این در حقوق بین الملل دیده شده است.

وی با بیان این که در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب و مجاهدت های سردار سلیمانی و سپاه قدس، اسرائیل در محاصره جدی قرار گرفته است، ابراز کرد: در شرق اسرائیل حشد الشعبی و جبهه مقاومت، در شمال شرق اسرائیل سوریه، در جنوب اسرائیل یمن با آن قوت، در شمال اسرائیل لبنان و حزب الله در آن مشغول به جهادند و در غرب اسرائیل نیز حماس را داریم که هنوز در طول این سال ها نتوانستند یک سوم تجهیزات و نیروها را از بین ببرند و همه، ایمان جدی به اضمحلال و نابودی اسرائیل در آینده نزدیک دارند.

عضو کمیسیون سیاسی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با بیان این که اسرائیل به لحاظ امنیتی هر روز فشرده تر می شود و اقتصاد اسرائیل که نقطه مرگ اوست بسیار آسیب دیده، عنوان کرد: ایران بعنوان رهبر جبهه مقاومت در ۳۰ سال گذشته، اسرائیل را در محاصره قرار داده است آنطور که آنان نسبت به موجودیت خود احساس خطر نموده اند و همه این تحرکات نیز نمایش مستاصل بودن آنان است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha