پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سردار باقری

حوزه/ سردار سرلشکر باقری گفت:دشمن در این مسیر و در این برهه، دست به دیوانگی می زند، حمله هوایی و موشکی به یک کنسولگری به عنوان یک مقر دارای مصونیت برابر پیمان های بین المللی چه معنایی جز دیوانگی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سردار سرلشکر محمد باقری پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سرلشکر حاج محمد رضا زاهدی در میدان بزرگمهر با اشاره به حرکات مذبوحانه دشمنان برای مقابله با جبهه مقاومت اظهار داشت: دشمن این اقدام را در یک سرآشیبی و در هنگام سقوط در لبه پرتگاه و از روی انفعال انجام داده است و عملیات هایی که می کند تنها کاری است که از دست آن برمی آید.

وی افزود: این گونه نیست که دشمن یک طرح فعال و ابتدایی دفاعی ارزشمند داشته باشد ، بلکه یک اقدام کم ارزش و از سر ناچاری و ناتوانی انجام می دهد.

سردار باقری با بیان این که این دست از اقدامات دشمن از سر جنون است گفت: دشمن در این مسیر و در این برهه، دست به دیوانگی می زند، حمله هوایی و موشکی به یک کنسولگری به عنوان یک مقر دارای مصونیت برابر پیمان های بین المللی چه معنایی جز دیوانگی دارد و این خودزنی بوده و خودکشی است.
وی اضافه کرد: دشمن صهیونیستی اگر ته مانده ای از آبرو و یا حمایت در میان حقوق دانان و سیاستمداران جهانی داشت با این اقدام از بین برد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر تاثیر و برکت خون شهیدان در سرعت گرفتن افول و زوال دشمن صهیونیستی تصریح کرد: امریکا بیش از همه شریک این جنایت و سایر جنایت های صهونیست ها است و چه بپذیرد که در این امر دخالت داشته و چه تکذیب نماید، تفاوتی نمی کند و مسئولیت اصلی حادثه دمشق و سایر جنایت های صهیونیست ها برعهده آمریکا بوده و باید پاسخگو باشد.

وی خاطر نشان کرد: شهدای ما مومنان واقعی بودند و به خداوند، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و دین مبین اسلام و به معاد و همه اصول دین خود ایمان آورده اند و تا پای جان تکلیف خود را انجام دادند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جایگاه شهدا را عظیم ترین و والاترین جایگاه نزد خداوند عنوان کرد و ادامه داد: پیروزی این شهدا قطعی است و این وعده الهی است و وعده خداوند حق است و تردیدی در آن وجود ندارد.
سردار باقری با اشاره به نحوه شهادت شهید زاهدی و دیگر شهدای حادثه تروریستی دمشق به دست رژیم صهیونیستی، اصفهان را مهد شجاعت، ایثار، انقلاب و ایستادگی بیان کرد و افزود: این حقیر افتخار آشنایی و دوستی با این شهید را از روزهای اول دفاع مقدس دارم، پیش از آن در کردستان جنگیده بود و از ابتدای دفاع مقدس به جبهه جنوب آمد و در عملیات ثامن الائمه سخت ترین محور در کنار نهر شادگان فرمانده گردان تکور بود و خود سوار تانک شد و با تانک حمله کرد و عملیات ثامن الائمه به پیروزی رسید.

وی افزود: پس از آن در عملیات طریق القدس کلید این عملیات در شمال بستان و در رمل های چزابه بود و محوری که شهید زاهدی فرماندهی کرد به عمق ۲۰ کیلومتری دشمن از پشت حمله نمود و توپخانه ها و قرارگاه فرماندهی دشمن را ساقط کرد و عملیات طریق القدس و پیروزی بوستان را به ثمر نشاند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: شهید زاهدی پس از دفاع مقدس مسئولیت های سنگینی را در سایر یگان ها بر عهده گرفت و فرمانده کل قوای نیروی زمینی سپاه و فرمانده نیروی هوایی سپاه شد، اما تواضع شهید این گونه بود که به خاطر خدا و جهاد در راه فلسطین و قدس شریف حاضر شد زیر دست فرماندهان نیروی قدس به عنوان همرزم، همکار و یاور شهید سلیمانی به جبهه مقاومت برود و در سه مقطع و به مدت ۱۳ سال در آنجا ایستاد و یاور و یاور رهبر حزب الله سیدحسن نصرالله شد.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید زاهدی این شهید را فرماندهی خوش اخلاق ، متواضع و اهل تهجد و عبادت خالص و اهل قرآن بیان کرد و گفت: شهید زاهدی فرماندهی شجاع و توانمند، با تدبیر و یک استراتژیست بزرگ در دفاع مقدس و پس از آن در جبهه مقاومت بود.
سردار باقری اضافه کرد: این اقدام یک اقدام از سر استیصال است، اما بدون پاسخ باقی نخواهد ماند و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند دشمن را پشیمان خواهیم کرد و دلاور مردان ما انتقام لازم را خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: ما از شهید سلیمانی و شهید زاهدی یاد گرفته ایم زمان عملیات نوع، تدبیر و طرح و نقش عملیات را خود تعیین کنیم، لذا عملیات به جای خود ، به هنگام و با دقت و تدبیر لازم و با حداکثر آسیب رسانی به دشمن به نحوی که دشمن را از کار خود پشیمان کند قطعا انجام خواهد گرفت
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • y IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 0
    شما چرا در انتقام تو استیصال هستید؟ این همه از فرماندهان رو کشتن ولی هنوز دم از انتقام میزنید؟ شخص اول سپاه قدس رو زدن شما هنوز انتقام میگیرید؟
  • حراس البحار و البرار IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 0
    صهیونیست ها بدون آمریکا همان هستند که بعد از حمله حماس دیده شدند، و آمریکا هم بدون ادوات پر طمطراقش نمی تواند خودی نشان دهد. توان هوایی و دریایی آمریکا می بایست ضربه ی اساسی و بی سر و صدا و البته مدام ببیند، نباید گفته شود کی زد. جنود البحر و مانند آن می توانند به شکل ناشناس به عهده بگیرند.
  • کنترل از راه دور IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سلاح هاي كنترل از راه دور را در درگیری با اشرار بیازمایید. هم نقایصان کم کم معلوم و برطرف می شود و هم هزینه نیروی انسانی کاهش می بابد
    • تصحیح IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      0 0
      نقایص شان
  • اولویت IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    مهمترین توان دشمن صهیونیستی، توان هوایی است. در وهله اول می بایست این توان هدف قرار گرفته شود، و جلوتر از همه اف ۳۵ ها. حملات به ایرانی ها در سوریه، بمباران های ویرانگر غزه، ترورهای موثرین مقاومت و ... همه با سیستم پروازی آنها انجام گرفته؛ نوک حمله اولویتش با زدن این هاست. با یک تیر چند نشان زده می شود، تازه اگر کوبش خوب باشد، امکان وازن هم از دشمن سلب می کند.