سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ایلام

حوزه/ استاندار ایلام گفت: مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان به زودی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسن بهرام‌نیا امروز یکشنبه ۱۹ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در هر منطقه و محلی که ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود لازمه صدور پروانه برای هر کارگزار، راه‌اندازی یک واحد آموزشی است که امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مصوب می‌شود که در جوار پروژه‌های کمتر از ۲۰۰ واحد هم باید یک واحد آموزشی فعال شود.

وی با اشاره به مصوبات نشست قبلی شورای آموزش و پرورش استان، گفت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان که برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنایی مصوب شده بود پس از تأیید در کمیته تطبیق فرمانداری به زودی پرداخت می‌شود.

استاندار ایلام با اشاره به تأثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳، گفت: باید بستر و شرایط برای دانش‌آموزانی که قصد آزمون کنکور را دارند فراهم شود و همه تمهیدات در این خصوص اتخاذ شود که ضرورت دارد همه دستگاه‌های اجرایی یاریگر آموزش و پرورش باشند.

بهرام‌نیا با تأکید بر توجه ویژه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در استان، خاطرنشان کرد: نقش هنرستان‌ها در توسعه و پیشرفت کشور بسیار پررنگ است، بنابراین هنرستان‌ها باید تجهیز شوند.

وی به ظرفیت‌های بالای نفت و گاز در استان اشاره و بر تنوع رشته‌های تحصیلی متناسب با آمایش سرزمینی به ویژه رشته‌های حوزه نفت و گاز تاکید کرد.

استاندار ایلام اضافه کرد: به دلیل فعالیت شرکت‌های نفتی و گازی در چوار و مهران، ضرورت دارد در این دو شهرستان هنرستان راه‌اندازی شود.

وی در خصوص بزرگداشت مقام معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، گفت: مراسم روز معلم به بهترین نحوه برگزار شود. رسالت معلمان، رسالت انبیا است که با وجود همه کاستی‌ها و مشکلات برای تحول همه‌جانبه کشور همه تلاش خود را به‌کار می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha