سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ افتتاح 7 هزار و 183 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان

حوزه/ استاندار ایلام گفت: فرمانداران با جدیت بیشتری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها را پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، دکتر «حسن بهرام‌نیا» امروز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در نشست شورای تامین مسکن اظهار کرد: دو ماه قبل از آغاز سال ۱۴۰۳ به نهاد ریاست اعلام کردیم استان آمادگی کامل را برای سفر رییس‌جمهور به استان را دارد. اما تصمیم‌گیرنده اصلی برای سفر ریاست محترم جمهور به استان، نهاد ریاست جمهوری است.

وی با بیان این‌که استان نقشی در زمان سفر ریاست محترم جمهور به استان ندارد و تصمیم گیرنده اصلی نهاد برای سفر ریاست محترم جمهور به استان، نهاد ریاست جمهوری است، افزود: استان آمادگی صد در صدی خود را برای میزبانی از رئیس‌جمهوری و هیات دولت اعلام کرده است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: پروژه‌های کافی برای سفر رییس‌جمهور به استان ایلام با اعتبار بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در استان آماده بهره‌برداری است که پروژه‌های نظیر ابرپروژه سامانه گرمسیری، تصفیه‌خانه آب ایوان، سالن فرودگاه ایلام، پروژه کاغذسنگی چرداول و... از جمله این پروژه‌هاست.

وی با بیان این‌که فاز نخست ابرپروژه سامانه گرمسیری از حدود ۴ ماه پیش آماده بهره‌برداری است، گفت: پروژه تونل کبیرکوه نیز که بخشی از آن با ریزش کوه مواجه شد در حال تکمیل و ترمیم است که مدت اتمام قرارداد این پروژه ۱۵ آبان ماه سال ۱۴۰۳ است اما با تلاش و اهتمام معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی تلاش داریم ظرف چند ماه آینده و زودتر از موعد مقرر و طبق مفاد قرارداد این پروژه مهم تکمیل شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به مصوبه دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان، تصریح کرد: ۳۸ هکتار از قسمت شمالی استان به عنوان مصوبه دور دوم سفر رییس‌جمهور برای پارک در نظر گرفته شده و به‌عنوان هدیه نوروزی در صدا و سیمای استان اعلام کردیم که ضرورت دارد راه و شهرسازی نسبت به واگذاری زمین اقدام کند.

بهرام‌نیا با گرامیداشت سالروز تصویب تشکیل استان ایلام به عنوان یک استان مستقل در کشور، گفت: امیدواریم شاهد رشد و پیشرفت استان در همه حوزه‌ها باشیم

وی با بیان این‌که دولت مکلف به آماده‌سازی زیرساخت‌ طرح‌های نهضت ملی مسکن است، افزود: نباید برای اموراتی نظیر ایجاد راه مواصلاتی، انشعاب آب، برق و گاز مبلغی از مصرف‌کننده و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن دریافت شود.

وی ادامه داد: شبکه آب‌رسانی، شبکه فاضلاب و برق‌رسانی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن منطقه ماهور ۱ و ۲ شهر ایلام تا پایان خردادماه برابر زمان‌بندی و بنا بر قول مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط تکمیل می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: بنیاد مسکن استان به عنوان کارگزار طرح‌های نهضت ملی مسکن در این حوزه بسیار خوب عمل کرده است که این روند باید استمرار داشته باشد.

استاندار ایلام با قدردانی از مدیرکل بنیاد مسکن و فرماندار ایلام، گفت: در مقایسه با قبل، پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان به ویژه شهر ایلام شتاب گرفته است.

بهرام‌نیا ادامه داد: امروز در این نشست با حضور فرمانداران به صورت وبیناری در نشست با اعضای شورای تامین مسکن، موانع طرح تولید مسکن در سراسر استان بررسی شد که پس از آن ضرورت دارد فرمانداران با جدیت بیشتری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها را پیگیری کنند.

وی با قدردانی از تلاش و همکاری مدیران متولی حوزه ساخت و ساز و اعضای شورای تامین مسکن استان، گفت: از هم‌افزایی و همکاری اعضای شورای تامین مسکن استان قدردانی می‌ شود و امیدوارم در سال جدید با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» شاهد جهش در بخش تولید مسکن باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha