جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت شهید حاج طالع یوسف‌اف از فاتحین دیرالزور

رئیس اتحادیه اسلامی طلاب آفریقا در ایران گفت: حجابی که حتی در اراضی اشغالی و ایالات متحده برای مسلمانان آزاد است، در آذربایجان مطلقاً ممنوع بوده و حتی زنان برای شناسنامه و پاسپورت باید بدون حجاب باشند؛ در کمتر از دوسال اخیر بیش از ۵ هزار نفر از زنان و مردان به جرم شیعه بودن زندانی شده‌اند و از بسیاری از آنان خبری نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم بزرگداشت شهید حاج طالع یوسف‌اف همرزم سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی، شامگاه دوشنبه با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جوانان جهان اسلام و محور مقاومت، طلاب حوزه‌های علمیه و مردم بصیر قم در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمد باه رئیس اتحادیه اسلامی طلاب آفریقا در ایران اظهار کرد: به یکایک همه‌ شما حضّار محترم که در مراسم گرامیداشت حاج طالع یوسف‌اف شهیدی که به جرم حمایت از حرم حضرت زینب(س) در زندان‌های کشور آذربایجان به شهادت رسید و حمایت از پنج هزار نفر از مردم کشور آذربایجان که فقط به جرم شیعه بودن در زندان‌های این کشور اسیر هستند خوش آمد می‌گویم.

وی افزود: ارتباط رژیم صهیونیستی با دولت آذربایجان ارتباطی نزدیک است و در سال ۱۹۹۳ میلادی رسما سفارت آن رژیم اشغالگر در باکو ایجاد گردید. جمعیت کشور آذربایجان در آغاز فروپاشی شوروی قریب به ۹۰ درصد شیعه و شیفته انقلاب اسلامی ایران بودند.

رئیس اتحادیه اسلامی طلاب آفریقا گفت: اسرائیل با درک این خطر به قلع و قمع شیعیان روی آورد و به گونه‌ای عرصه را بر آنان تنگ کرد که از جمعیت ۱۰ میلیونی آذربایجان بیش از ۴ میلیون نفر به روسیه، ترکیه و دیگر کشورها مهاجرت کردند. منع مطلق حجاب و عزاداری سیدالشهداء(ع) از جمله این فشارها بود.

شهید حاج طالع یوسف‌اف از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی و اهالی جمهوری آذربایجان به جرم دفاع از حرم حضرت زینب(س) در این کشور زندانی و بر اثر شکنجه های شدید در زندان به شهادت رسید.وی ادامه داد: در حال حاضر تنها حمل پرچم عزاداری بدون هیچ شعاری علاوه بر بازداشت، قریب ۲هزار دلار جریمه دارد. بانو سیده شهلا فرج‌آوا در سال‌های اخیر به جرم برپایی روضه خانگی و حمل و اهتزاز پرچم امام حسین(ع) بر فراز منزل خود بارها مورد هتک حرمت، بازداشت، جریمه و شکنجه قرار گرفت و هم اینک به نماد مبارزه در کشور آذربایجان تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام محمد باه گفت: حجابی که حتی در اراضی اشغالی و ایالات متحده برای مسلمانان آزاد است، در آذربایجان مطلقاً ممنوع بوده و حتی زنان برای شناسنامه و پاسپورت باید بدون حجاب باشند؛ در کمتر از دوسال اخیر بیش از ۵ هزار نفر از زنان و مردان به جرم شیعه بودن زندانی شده‌اند و از بسیاری از آنان خبری نیست.

وی افزود: شهید طالع یوسف‌اف یک نمونه از آیه "مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا" بود. ما امروز در برابر تمام دنیا، صدای خود را بلند می‌کنیم تا جنایات فجیعی را که در جهان و در هر نقطه از زمین انجام می‌شود، بدون نگاه کردن به کسانی که ظلم کرده‌اند، فارغ از مسلمان یا غیر مسلمان، محکوم می‌کنیم.

رئیس اتحادیه اسلامی طلاب آفریقا افزود: کار ما شیعه یا سنی قیام علیه ظلم و ستمگر بدون هیچ تفاوتی است؛ امروز می‌بینیم که در جهان چه می‌گذرد، همه مردم آزاده در سراسر جهان برای حمایت از فلسطین و غزه قیام کرده‌اند.

وی با اشاره به اتفاقات فلسطین گفت: مدّعیان حقوق بشر کجا هستید، آیا اتفاقاتی که در غزه رقم می‌خورد را نمی‌بینید، چرا ساکت مانده‌اید، نکند از اتفاقات غزه راضی هستید!؟ یا نه، می‌ترسید از اینکه به شما بگویند چرا از مردم فلسطین حمایت می‌کنید!؟ آیا بر آموزه‌های دین خود جاهل هستید؟! زمانی که پیامبر اکرم(ص) فرمودند:" مَثَلُ المُؤمِنینَ فی تَوادِّهِمْ وَ تَعاطُفِهِمْ وَ تَراحُمِهِمْ مَثَلُ الجَسدِ؛ إذا اشتکی مِنهُ عُضوٌ تَداعی سائرُ الجَسَدِ بالسَّهَرِ و الحُمّی". مؤمنان در دوستی، عطوفت و مهر ورزی نسبت به هم چُونان یک پیکرند که هرگاه عضوی از آن به درد آید، دیگر اعضا را بی‌خوابی و تب فرا می‌گیرد.

رئیس اتحادیه اسلامی طلاب آفریقا افزود: مگر فرموده پیامبر(ص) را نشنیدید که فرمود:" مَنْ أَصْبَحَ لاَ یَهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ". فرمایش امیرالمومنین علی(ع) که فرمودند:"الناس صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَکَ فِی الدِّینِ وَ إِمَّا نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْقِ" مردم دو گروهند: یا برادر تو در دین هستند یا همانند تو در آفرینش. و دین‌مان به ما تعلیم داده به که جلوی ظلم و ستم ایستادگی کنیم و از مظلومان دفاع کنیم. کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً، و این بیان مولای ما امیرالمؤمنین(ع) است که همیشه با ستمگران در ستیز هستیم و همیشه حامی مظلومین عالم خواهیم بود.

حجت‌الاسلام محمد باه یکی از ستون‌های اساسی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را ایستادگی در مقابل ظالمان دانست و بیان کرد: همین است که در برابر ستمگران به‌ایستیم و به حمایت مظلومان بپا خیزیم، درست است که فشارهای زیادی بر مردم مظلوم است و دشمن هر روز توطئه جدیدی علیه ما طراحی می‌کند ولی ما به کلام پروردگارمان در قرآن کریم ایمان داریم.

رئیس اتحادیه اسلامی طلاب آفریقا اضافه کرد: ان شاءالله به زودی زمین به صاحبان اصلی آن خواهد رسید، "و نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ" می‌خواهیم که منّت گذاریم بر مستضعفان در زمین و آنها را پیشوایان مردم قرار داده و آنها را وارثان زمین قرار می‌دهیم.

در پایان سخنم را به فرموده خدای متعال خاتمه می‌دهم که فرمود: «وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ ۚ إِنَّمَا یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فِیهِ الْأَبْصَارُ»

شهید حاج طالع یوسف‌اف از همرزمان سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی و اهالی جمهوری آذربایجان بود که به جرم دفاع از حرم حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در این کشور زندانی و بر اثر شکنجه های شدید در زندان به شهادت رسید.

انتهای‌پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha