دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1149455
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
فرماندار نمین

حوزه/ امینی با اشاره به سهل انگاری مردم و مسئولان در خصوص فرزندآوری، از تله جمعیتی به عنوان خطری بزرگ برای کشور نام برد و گفت: تنها ۱۵ درصد دلیل عدم فرزندآوری مشکلات اقتصادی است و موضوع اصلی مسائل فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، طیب امینی فرماندار نمین امروز در همایش جوانی جمعیت و خانواده با تأکید بر ضرورت توجه به مسئله جوانی جمعیت و خانواده، اظهار داشت: این موضوع باید به عنوان یک اولویت مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با سهل انگاری در این زمینه در تله جمعیتی خواهیم افتاد، افزود: تنها ۱۵ درصد، دلیل عدم فرزندآوری مشکلات اقتصادی عنوان شده و موضوع اصلی مسائل فرهنگی است که باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

فرماندار نمین، با اشاره به فرصت محدود برای فرهنگ سازی در این حوزه، تصریح کرد: در صورت غفلت، ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال طول می‌کشد تا از تله جمعیتی خارج شویم، در حالی که با برنامه ریزی زیرساختی، مشکلات اقتصادی ممکن است در عرض یک دهه حل شود.

امینی، به آمار بالای سقط جنین در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در کنار کاهش وحشتناک آمار زاد و ولد، در موضوع سقط جنین نیز رکورددار هستیم.

وی با اشاره به اعطای مشوق‌های دولت از جمله وام و زمین برای فرزندآوری، اظهار کرد: چاره کار دست مردم است و باید یک فرهنگ عمومی از بطن جامعه برای فرزندآوری شکل بگیرد.

لزوم توجه نخبگان به موضوع جوانی جمعیت

فرماندار نمین به نقش نخبگان در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری تنها یک بار از واژه دهشتناک استفاده کردند و آن هم موضوع کاهش جمعیت است.

امینی، مشکل جوانی جمعیت را فراتر از جنگ عنوان کرد و ادامه داد: مردم و مسئولان باید هم سو باهم بوده و مسئولان در انجام وظایف خود تعلل نکنند.

تشکیل جلسات محلی برای فرهنگ سازی

وی با بیان اینکه تک تک افراد حاضر در همایش، سفیران جوانی جمعیت هستند، خاطرنشان کرد: از هریک از مسئولان پایگاه‌های بسیج، رابطان هلال احمر و شبکه بهداشت می‌خواهیم جلسات محلی برای فرهنگ سازی جوانی جمعیت تشکیل دهند.

تلاش دشمن برای تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی

در ادامه این همایش، حجت الاسلام احد احدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه شهرستان نمین، با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا سبک زندگی ایرانی اسلامی مردم را تغییر دهد، تصریح کرد: امروز در کشور با تبلیغات وسیع دشمن، عده‌ای به ازدواج سفید و عدم فرزندآوری روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه این مسائل زیربنای اسلام و خانواده را به خطر می‌اندازد، اظهار کرد: در اسلام زیربنای تمامی مسائل خانواده و تحکیم خانواده است.

اهمیت فرزندآوری در اسلام

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه شهرستان نمین، بسیاری از بیماری‌های بانوان را عدم فرزندآوری عنوان کرد و گفت: همه مردم ایران اسلامی نسبت به فرزندآوری و تشکیل خانواده حُسن نیت داشته باشند.

حجت الاسلام احدی، با بیان اینکه دین مبین اسلام برای خانواده ارزش زیادی قائل است، ابراز کرد: غرب با تبلیغ مدرنیته و غلط خود از زن یک کالای یک بار مصرف درست کرده است.

وی وجود زن در خانواده را مایه آرامش دانست و تأکید کرد: مسئولان شهرستان کلیه موانعی که سد راه فرزندآوری قرار دارد را از میان بردارند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha