چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مردم غزه

حوزه/ عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی فردوسی با بیان اینکه امروز فلسطین، محک و ملاک شرافت اسلامی و انسانی است، گفت: قضیه غزه از لحاظ جنایت و از لحاظ صبر بی نظیر مردم در اوج است و این پاداشی است که قرآن به صابرین وعده می دهد، این مسئله غزه را نگه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سعیده باباجانی محمدی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی فردوس در کرسی نقد و بررسی رمضان در غزه، در اتاق جلسات این مؤسسه آموزش عالی در جمع اساتید حوزه و دانشگاه به موضوع سیاست های دوگانه حاکمان عربی و غربی، در قبال زنان و کودکان مظلوم مقتدر غزه پرداخت و اظهار داشت: همواره در اشغالگری های رژیم صهیونیستی، زنان فلسطینی، به عنوان محور و ستون خانواده هستند، زیرا ادامه دهنده جریان مقاومت در نگاه تربیتی خود و حفظ روحیه مقاومت در به ثمر رساندن سبک زندگی اسلامی توأم با جهاد الهام بخش بوده و هستند.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل، از سر عجز و ناتوانی قتل عام زنان بی دفاع ومظلوم غزه را آغاز کرده است، افزود: اما او از ایمان و اعتقاد راسخ مسلمین همواره غافل است؛ زیرا این ایمان همواره نور امیدی را در قلب جهان اسلام و محور مقاومت زنده نگه می دارد.

محمدی در ادامه سکوت مرگبار سازمان ملل متحد را از جمله سیاست های دوگانه عربی و غربی در مسئله غزه بیان کرد و ادامه داد: این سازمان معروف ترین سازمان جهانی است، در منشور خود به تایید همه کشورهای عضو رسیده است به حفظ صلح و امنیت بین المللی تأکید کرده است، در صورتی که در مسئله فلسطین به هیچ کدام از قوانین و مصوباتی که در این سازمان به عنوان حقوق ملت ها است، عمل نکرده است.

وی در ادامه به سکوت سازمان کنفرانس اسلامی در مقابل جنایت های رژیم غاصب اسرائیل در غزه اشاره کرد و ادامه داد: این سازمان و کشورهای عضو این کنفرانس بدانند حتی اگر دلسوز مردم مظلوم و مقتدر غزه نیستند از این بترسند که روزی این جنایات در کشورهای خودشان رخ دهد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزش عالی فردوس درباره مدیریت جهت دار رسانه های غرب در مسئله غزه اشاره کرد و افزود: چگونه است که در سال۲۰۲۲ ، با درگذشت دختری ایرانی (خانم مهسا امینی)، رسانه های غربی سینه چاک می کنند و با به راه انداختن جنگ ترکیبی، به دنبال براندازی نظام سیاسی مشروع جمهوری اسلامی ایران هستند و کشوری را به آشوب می کشند.

وی با اشاره به اینکه در آن روزها، همین رسانه های وابسته به مستکبرین، اسم زنان را بیش از حد تکرار می کردند و هر روز بر طبل آن می کوبیدند تا ندای وا اسفای خود را برای وضعیت زنان ایرانی به گوش جهانیان برسانند، خاطرنشان کرد: اما امروز زنان بی گناه، بی پناه و غیرنظامی در باریکه ای به نام غزه بی اهمیت می شوند و دیگر خبری از فریادهای حقوق بشری برای زنان به گوش ناشنوای حاکمان جهان نمی رسد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی فردوسی با طرح این سؤال که این روزه سکوت و خفقان معنی دار برای چیست؟ آیا غیر از این است که این رسانه ها، ایمان واقعی به شعار خودشان (زن، زندگی، آزادی) نیز نداشتند؟ اضافه کرد: رسانه ها و دولت های مستکبر اگر اعتقاد به حمایت زنان در هر نقطه ای از جهان داشتند باید برای آزادی اش، برای جانش و برای امنیتش دل نگران می شدند.

وی با تاکید بر ذات استکباری دولت های غربی و آمریکایی که خون افراد را بر مبنای قلمروی جغرافیایی و منافع تجاری، ارزش گذاری می کنند، گفت: کودکان مظلوم غزه، مادران مقاوم غزه، مسلمان هستند و امروز با خون این عزیزان در دنیا تجارت می کنند؛ آمریکا و برخی کشورهای عربی و غربی، با ارائه بسته های نظامی و اقتصادی خود به رژیم غاصب، کارخانجات تولید تسلیحاتی و سایر محصولات تولیدی خود را رونق می دهند.

محمدی با تاکید بر اینکه عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی جرأت بیشتری برای جنایت گسترده علیه مردم فلسطین در غزه داده است، ادامه داد: همین موضوع سبب شد که رژیم صهیونیستی به این نتیجه برسد در صورت جنایت گسترده تر علیه مردم غزه، هزینه ای در حوزه سیاست خارجی خود پرداخت نخواهد کرد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی فردوسی با بیان اینکه امروز فلسطین، محک و ملاک شرافت اسلامی و انسانی است، یادآورشد: قضیه غزه از لحاظ جنایت، و از لحاظ صبر بی نظیر مردم در اوج است و این پاداشی است که قرآن به صابرین وعده می دهد، این مسئله غزه را نگه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مردم غزه با صبر و ایستادگی خودشان، نقاب دروغین حقوق بشر را از کشورهای آمریکا،فرانسه و انگلیس کنار کشیدند، و آنها را رسوا کردند، همچنین با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت دربیاورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha