دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
توزیع ۵۰ بسته معیشتی توسط گروه جهادی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه بین نیازمندان

حوزه/ به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۷ هزار بسته معیشتی در مناطق دور دست و کم برخوردار استان ایلام توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، ناصر مرادی پویانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، ابراز داشت: مبلغ هدف‌گذاری شده مشارکت مردمی در ماه رمضان امسال ۳۷۰ میلیارد ریال بوده که خوشبختانه ۱۳۰ درصد تحقق یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۶۵ هزار وعده غذا به همت ۱۵۰ آشپزخانه محلی پخت و بین جامعه هدف در این ماه مبارک توزیع شد، گفت: ۱۷ هزار بسته معیشتی نیز در مناطق دور دست و کم برخوردار به علت صعب‌العبور بودن مسیر نیز در بین مددجویان توزیع شده است.

مرادی پویانی با اشاره به جذب ۵ هزار و ۵۰۰ حامی نیز در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: حامیان در سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان به فرزندان تحت حمایت خود در قالب مساعدت ماهیانه کمک کردند.

وی همچنین با بیان اینکه هر یک از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد دارای شماره کارت‌ بانکی اختصاصی هستند، گفت: تمامی کمک‌های نقدی حامیان نیکوکار به‌صورت مستقیم به‌حساب فرزندان معنوی واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام عنوان کرد: فطریه امسال نیز در ۳۵۰ پایگاه در مراکز نیکوکاری و موسسه خیریه و غیره جمع‌آوری شده است.

مرادی پویانی خاطرنشان کرد: برای پرداخت زکات فطریه اپلیکیشنی در دستگاه کارتخوان هوشمند ۷۰۰ نانوایی‌ها تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ مددجو به خودکفایی رسیدند، گفت: مهم‌ترین علت خودکفایی این مددجویان را اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و ارائه تسهیلات، بازنشستگی و برقراری بیمه تامین اجتماعی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام همچنین با اشاره به اینکه ۴۲۶ واحد روستایی در سال گذشته برای مددجویان ساخته شده است، افزود: ۱۹ میلیارد تومان ودیعه مسکن در سال گذشته نیز پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: اعطای وام‌های ضروری توسط صندوق امداد ولایت، خدمات درمانی، توزیع وسایل سرمایشی و گرمایشی و غیره از دیگر خدمات این نهاد حمایتی به جامعه هدف در استان است.

بنابر این مقام مسئول، ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۶۲ هزار خانوار جامعه هدف کمیته امداد استان ایلام را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha