سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خطيب جمعة طهران الشیخ صدیقي

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با اشاره به وقایع اخیر، گفت:‌ این هجمه عظیم در اراده و بصیرت شما و وفای شما هیچ اثری نگذاشت، لذا با همه وجودم بدهکارتان هستم و تشکر می‌کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، به چند نکته درباره اتفاقات اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: تقوا نتیجه ایمان است، تقوا ظرف قبول هدایت است، انسان با تقوا هم آبرو دارد و هم تمکن زندگی اخروی نصیبش می‌شود.

وی افزود: قبل از آغاز سخن یک اعتذار، یک سپاس و یک دعا دارم، از اینکه در این چند روز اخیر شبکه‌های مجازی، قتلگاه جوان‌ها، مسلخ آبروها، این طلبه و سرباز ناچیز امام زمان و رهبری و مردم را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت باعث شدند این اندازه مردم ما دلشان شکست و گاهی کم هم نبودند ما را می‌دیدند گریه می‌کردند، از اینکه ما باعث شدیم با یک غفلت و بی‌توجهی این همه به شما هجمه وارد شد، عذرخواهی می‌کنم از همه خانواده بزرگ مردم ایران و پدر این خانواده، نایب امام زمان مرجع عالی قدر رهبر نورانی‌مان آیت الله العظمی امام خامنه‌ای معذرت می‌خواهم و از تک تک برادران خوبم، دانشجویانی که سالیان سال با ما مأنوس بودند، فرهیختگان، مسئولین فداکار و جهادگر و طلبه پروری که نوازششان هیچ فرق نکرد و شما مستمعین این دو دهه خطبه‌های این ناچیز که خیلی بدهکارتان هستم عذرخواهی با تمام وجود دارم.

وی یادآور شد: این هجمه عظیم در اراده و بصیرت شما و وفای شما هیچ اثری نگذاشت، لذا با همه وجودم بدهکارتان هستم و تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: دعا برای افرادی که از یک طلبه‌ای که هیچ هیچ است و هیچ وقت ادعایی نداشته جز افتخار نوکری امام امت به دفاع برخاستند و فحش نیز خوردند دارم، خدایا به آبروی محمد و آل محمد این‌هایی که برای آبروی یک طلبه به میدان آمدند و از آبرویشان مایه گذاشتند، آبروی دنیا و آخرتشان را محفوظ بفرما.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه ابراز کرد: ماه مبارک رمضان ماه محبت است، بهشت نیز اگر محبت در آن نباشد بهشت نیست، بهشت به قصور و حور و قلمان و انهارش نیست، بهشت به آن جاذبه و قشنگی دل‌ها است و خداوند متعال ماه رمضان را سفره محبت خود برای بندگانش قرار داد، لذا نام آن را ماه رمضان قرار داد که هم دل‌ها با بارش بارش باران رحمت پاک می‌شود و هم گناهان می‌سوزند، فاصله بین عبد و مولا برطرف می‌شود و عبد با مولای خودش انس پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد:‌ نکته اول در خطبه دوم شکر عنایاتی بود که خدای متعال در این ماه متفاوت با ماه رمضان‌های قبل بر مردم ما ارزانی داشت.

خطیب موقت تهران تشریح کرد:‌ یکی از این‌ها این بود که این ماه مبارک رمضان، بهار عبادت و فصل بندگی مقارن شد با بهار طبیعت، تقارن این اعیاد بهاران قرآن بود، بهار دل‌ها، بهار بندگی و بهار عشق به امام زمان بود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی عنوان کرد:‌ اجتماع ۱۰۰ هزار نفری در استادیوم آزادی یک نوآوری بود، خیلی جلوه باشکوه، با عظمت و حماسه‌ای بود که به کوری دشمنانی که می‌خواهند شما را دلسرد و پراکنده کنند، یک جلوه افتخارآمیز از شکوه معنویت بود.

وی تأکید کرد: کمک مومنانه، کمک به آزادی زندانیان و حضور چند میلیونی در لیالی قدر، ابتکار سازمان اوقاف و همراهی خیرین با این کانون، در ۳۹۶ امامزاده و بقا متبرکه سفره پهن کردند و زائرین و مجاورین پذیرایی مومنانه سر افطارهای ساده به عمل آمد نیز از جلوه‌های این شکوه بود.

وی ادامه داد:‌ ابتکار شهردار تهران در ابعاد مختلف، گستردن سفره‌های افطاری و گرد هم آوردن مهمانان خدا سر یک سفره ساده از اقدامات خوب بود، علاوه بر مسئله افطاری، مسئله ۱۵ هزار جلسه قرآنی در منازل نیز با همت شهردار تهران امر بی‌سابقه بود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افطاری هشت کیلومتری مشهد، جلسات تفسیر قرآن در کشور، پویش روزه اولی‌ها و اجتماع عظیم در ورزشگاه شیرودی را نیز از اقدامات خوب این ماه خواند.

وی یادآور شد: حضور شکوهمند و عزت ساز حماسی همه مردم مومن و روزه دار برای نماز عید فطر از ارمغان‌های دل پذیر خون‌های شهدای ماست، خصوصا نماز عید تهران که شما چنین نمازی را در هیچ جا سراغ ندارید که امام جماعت، نایب امان زمان، رهبری مجاهد و انسانی خودساخته باشد، این نماز خیلی جای شکر دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، با بیان اینکه مسأله اول عالم اسلام، غزه است، تصریح کرد: صبر، ایثار و مجاهدت در مردم غزه در اوج قرار دارد، مردم غزه بیش‌از ۳۳ هزار شهید تقدیم کردند که بیشتر شهدا کودکان بی‌دفاع بودند، این کودکان گرفتار گرسنگی و بی‌دارویی و بیماری هستند، آنها سنگر را ترک نمی‌کنند و حماس با قدرت با این رژیم جعلی مبارزه می‌کند.

وی اظهار کرد: مقاومت لبنان نیز با برنامه منظم، نقاط حساس آنها را زیر ضربات شدید خود قرار داده و انصارالله یمن هم شریان‌های اقتصادی آنها را تحت فشار خود قرار داده و لذا اسرائیل دارد زوال خود را تجربه می‌کند و در تله‌ای که خودش ایجاد کرده گرفتار شده و راه فراری ندارد و به نابودی می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: پیروزی، مقاومت، شهامت، صبر و پایداری مردم غزه در اوج خود مهیا شده است، با اینکه مردم غزه بیش از ۳۳ هزار شهید تقدیم کردند و در اثر ممانعت از رسیدن کمک‌ها، دچار مشکلاتی شده‌اند و زیر سنگین‌ترین حملات صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند، اما سنگر را ترک نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: علیرغم مقاومت و قهرمانی حزب‌الله و انصار الله و حشد الشعبی، دولت‌ها به وظایف خود نه تنها عمل نمی‌کنند بلکه آمریکا و کشورهای غربی همچنان به اسراییل در این کشتارها کمک می‌کنند و دولت‌های کشورهای اسلامی هم برخلاف خواست ملت‌های خود، قطع رابطه با این رژیم نکردند و اینها به ملت اسلامی خیانت می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد:‌ از دولت جهادی تقاضا و توقع دارم که کمیته‌هایی را متشکل از اقشار مختلف تشکیل دهد و آنها در قالب یک کمیته، نحوه ارتباط دولت و ملت را با مشارکت اقتصادی تعریف کنند و امکانات لازم برای مردمی کردن اقتصاد را مهیا کنند، تا شعار سال، به شکوفایی اقتصاد و کاهش تورم منجر شود.

وی اظهار کرد: حجاب مساله قرآنی، اسلامی و فقهی و از وظایف بانوان متدین است، زنان قرن‌ها پایبند به حجاب بودند و زنان عفیف ما در نظام طاغوتی تسلیم خواست رضاخانی نشدند و حجاب را رعایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی مطرح کرد: اکنون هم زنان در جبهه اول هستند و دولت، قوه قضائیه، نیروهای مردمی، وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش باید در یک برنامه هماهنگ، مسائل فرهنگی و تربیتی را پیش ببرند.

وی تأکید کرد:‌ بی‌حجابی قبول فساد غرب است، بعد از انقلاب اسلامی در این چند دهه ما چالش حجاب نداشتیم و افرادی هم که معتقد نبودند قانون مداری می‌کردند و لذا امیدوارم در یک حرکت ملی این مساله نیز حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha