سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
استاندار ایلام

حوزه/ استاندار ایلام گفت: مشارکت مردم در امر تولید، لازمه تحقق اهداف کشور در دستیابی به رشد اقتصادی موردنظر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حسن بهرام نیا طی سخنانی در شورای اشتغال استان ایلام با بیان این که همه دستگاه های اجرایی در زمینه رشد اقتصادی و تولید به ایفای درست وظایف خویش بپردازند، گفت: همه مردم، بخش خصوصی و مسئولان برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه توسعه هفتم لازم است که پای کار بوده و سهم خود را به نحو شایسته ایفا نمایند.

وی افزود: لازم است که جلسه ای مشترک با حضور مدیرکل فنی و حرفه ای و مدیران شرکت های فعال حوزه نفت و گاز در استان برگزار شود که از ظرفیت افراد آموزش دیده استان در رشته های مهارتی ویژه نفت و گاز در این پروژه به منظور به کارگیری افراد بومی در پروژه ها استفاده شود.

وی ادامه داد: شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز قبلاً نبود افراد آموزش دیده تخصصی بومی در حوزه نفت و گاز را برای عدم به کارگیری نیروهای بومی را بهانه می کردند اما امروز این آموزش ها در استان با حضور افراد علاقه مند برگزار شده و حدود ۴۰۰ نفر آموزش های لازم را کسب کرده و ۱۰۰ نفر دیگر در حال آموزش هستند و دیگر بهانه ای در این حوزه وجود ندارد.

بهرام نیا همچنین گفت: یکی از مسائل استان نبود مراکز و تعمیرگاه های خودروها و ماشین آلات راهسازی و سنگین در استان است که صاحبان این خودروها برای تعمیر خودروها و ماشین آلات مجبور به مراجعه به خارج استان هستند که آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای در این خصوص می تواند علاوه بر اشتغالزایی برای افراد علاقه مند، از هزینه های فراوان برای تعمیر ماشین آلات سنگین جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از امور مربوط به ساختمان، صنایع دستی و هنری مربوط به صنایع چوبی است، گفت:از امکانات و ظرفیت که فنی و حرفه ای در حوزه آموزش های صنایع چوبی در استان وجود دارد بایستی در راستای مهارت آموزی و اشتغال استفاده شود و همچنین دستگاه های اجرایی از جمله کمیته امداد، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی در این زمینه وارد کار شوند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه خروجی جلسات و عملکرد دستگاه های اجرایی عضو شورای اشتغال استان بایستی به ایجاد اشتغال و رونق سفره مردم منجر شود، افزود: در پایان سال عملکرد دستگاه های اجرایی استان بر اساس ایجاد اشتغال ارزیابی می شود و همه دستگاه های اجرایی باید با هم افزایی نقش خود را در تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال در استان ایفا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha