دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بی حجابی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تأکید بر لزوم برخورد با هنجارشکنان، تأکید کرد: خانواده ایرانی نجیب و با اصالت است و ولنگاری در سطح جامعه را برنمی تابد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، به بررسی پیشینه تاریخی حجاب در ایران پرداخت و گفت: حجاب در ایران دارای سبقه تاریخی است و حجاب زن ایرانی مربوط به دوران قبل از اسلام است و اسلام نیز بر این امر صحه گذاشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تاکید بر لزوم برخورد با هنجارشکنان، تاکید کرد: خانواده ایرانی نجیب و با اصالت است و ولنگاری در سطح جامعه را برنمی تابد.

وی با اشاره به سابقه حجاب در تاریخ چند هزار ساله ایران، افزود: زن در ایران از تقدسی برخوردار است که با بی حجابی سازگار نیست، زن مظهر جلال و جمال الهی است.

حجت الاسلام اسماعیلی با ذکر این نکته که اولین مدافع ارزش های زن در جامعه باید بانوان باشند، خاطرنشان کرد: اولین قربانی ولنگاری و رشد ناهنجاری‌ها بانوان جامعه هستند که در زمینه مبارزه با ناهنجاری ها باید خود به میدان بیایند و مسئولان را یاری کنند.

امام جمعه موقت بوشهر با تقدیر از نیروی انتظامی به جهت برخورد با هنجارشکنان و مروجان بدپوششی در جامعه، گفت: فراجا مظلوم و مقتدر است و امیدواریم که دستگاه های دیگر نیز به وظیفه خودشان عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اجرای طرح های اقناعی در کنار برخوردها را ضروری دانست و افزود: حوزه های علمیه، دانشگاه ها و دستگاه های فرهنگی در این زمینه مسئولند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • U IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 1
    در کار فرهنگی اجبار و زور و دستور جواب نمیده که هیچ بدترم میشه یه روزی میخواستن بزور چادر از سر بکشند نشد چادر بیشترم شد حالا برعکس این کار
    • زهرا IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      2 1
      یه عده ای به هیچ صراطی مستقیم نیستن بالاخره در اسلام حد شرعی هم هست مگه دزد ها رو میشه کار فرهنگی کرد....
    • جلال IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      2 1
      نمی دانم چرا هروقت صحبت از برخورد قاطع میشه یاد کار فرهنگی میفتیم بله هرد باید باشه ولی اگر برخورد قاطع نباشه کار فرهنگی اثر نمیگذاره آفرین به سردار رادان
    • ؟ IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      2 0
      اصلا حجاب الآن فقط فرهنگیه؟ نمی بینید که در کشورهای مدعی آزادی چطور با زنان و دختران محجبه برخورد می کنند؟ همه فعل و انفعال هایی که تاثیرات اجتماعی دارد، می شوند موضوعات انتظامی و قضایی.
  • حلما IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    1 0
    به نظرم حاج اقا درست می گه کار فرهنگی حوزه و دانشگاه برخورد هم با نیروی انتظامی