سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آئین تودیع و معارفه

حوزه/ آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آستانه با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی و مسئولین شهرستان آستانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، در آئین تکریم و معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت زینب (س) آستانه حجت‌الاسلام مقدسی‌پور امام جمعه این شهرستان در تشریح آثار و برکات حوزه‌های علمیه شیعه خاطر نشان کرد: حوزه‌های علمیه شیعه، همواره به عنوان سدی در برابر جریان های فکری ضد دینی قرار داشتند که با توجه به منابع و امکانات خود توانسته‌اند بسیاری از چالش‌ ها را پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: از جمله این چالش ها، نفوذ جریان های فکری و فرهنگی استعمار بوده است. نقش عالمان شیعی در مقابله با فرقه‌های انحرافی و ضاله،مانند بابیت، بهائیت و نیز وهابیت، نمونه‌ای از این امر در بخش دینی و مذهبی است. این نقش محدود به مسائل مذهبی صرف نیز نیست.

امام جمعه شهرستان آستانه در ادامه تأسیس حوزه‌ های علمیه‌ خواهران در کشور را، از برکات و ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشان ساخت : هدف اصلی از پی ریزی آن، تربیت بانوان وارسته و فرهیخته است تا نیازهای دینی جامعه و نظام اسلامی را بر طرف نماید.

ادامه مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین گودرزی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی درباره علم آموزی و جایگاه طلاب و نقش حوزه های علمیه خواهران در پیشبرد اهداف انقلاب و ساختن جامعه دینی صورت گرفت.

تودیع و معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت زینب استانه با حضور مسئولین شهرستان آستانه و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی انجام شد که با قرائت حکم، مدیریت جدید مدرسه به خانم جلالی واگذار شد و از زحمات خانم کریمی نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در ادامه جلسه از مبلغین فعال در عرصه فرهنگی و طرح امین مدارس نیز با اهدای جوایز قدردانی شد.

در پایان جلسه مسئول امور مساجد استان مرکزی جناب سرهنگ خلجی با سخنان خود درباره فعالیت های خواهران طلبه در مساجد و نقش حوزه‌های علمیه خواهران در امور مساجد پایان یافت.

آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه حضرت زینب «س» آستانه برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha