شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
برنامه خواهر برادری

حوزه/ جشنواره مردمی خواهر و برادری برای دومین بار با هدف نگاه به خواهر و برادری زیبای حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و الگوگیری از این خواهر و برادر راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشست برنامه ریزی و هماهنگی دومین رویداد ملی خواهر برادری، از ویژه برنامه های دهه کرامت صبح امروز با حضور معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و جمعی از کارشناسان استان برگزار شد.

وحید حیدری گفت: جشنواره مردمی خواهر و برادری برای دومین بار با هدف نگاه به خواهر و برادری زیبای حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و الگوگیری از این خواهر و برادر راه‌اندازی شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر افزود: پیاده سازی و شکل گیری یک پویش اجتماعی برادر خواهری در سطح استان امری الزامی و مهم می باشد که باید در محورهای مختلف از جمله: قصه و خاطره گویی، شعر محلی، عکس، قول و قرارهای خواهر برادری و سرود عملیاتی گردد و درپایان اختتامیه این رویداد در هرشهرستان بصورت مستقل برگزار و از نفرات برگزیده تجلیل شود.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد در دو رده سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار خواهد شد و زمان ارسال آثار از ۵ تا ۲۵ اردیبهشت است.

حیدری تصریح کرد: آثار برگزیده پس از داوری در اختتامیه برنامه مورد تجلیل واقع خواهند شد.

مصطفی فیروزی، دبیر اجرایی جشنواره خواهر براداری در استان بوشهر نیز گفت: یکی از مسائل مهم همه جوامع حفظ حریم خانه و خانواده است و یکی از ارکان اصلی خانواده، خواهر و برادر هستند اما در برخی از خانواده‌ها مفهوم خواهری و برادری چندان که باید، مورد توجه نبوده است و ارتباط بین خواهر و برادر کمرنگ تر از گذشته شده است.

فیروزی یادآور شد: این جشنواره چندین مولفه و هدف را دنبال می کند که مسئله فرزند آوری، عفاف و حجاب، صله رحم و ارتباط تنگاتنگ بین خانواده ها از مهمترین آن می باشد.

وی ادامه داد: وظیفه ما برای پویایی بهتر این رویداد این است که با تمام توان در ایجاد و فعالیت پویش مردمی خواهربرادری تلاش کنیم و در سطح استان در شبکه های اجتماعی این اتفاق مهم را انعکاس و پردازش دهیم.

دبیر اجرایی جشنواره خواهر برادری در استان بوشهر در ادامه افزود: برپایی برنامه های جانبی از جمله: غرفه نقاشی، غرفه عکس یادگاری خواهر برادری، غرفه پذیرایی و غرفه با پیوست غزه در اولویت دبیرخانه برگزاری جشنواره می باشد.

اختتامیه دومین جشنواره مردمی خواهر برادری در استان بوشهر در روزهای ۲۹ و ۳۰ و۳۱ اردیبهشت در سراسر استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha