دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
نشست صمیمی مدیر حوزه علمیه خوزستان با طلاب و اساتید مدرسه علمیه  امام حسن عسکری(ع) اهواز

حوزه/ نشست صمیمی مدیر حوزه علمیه خوزستان با طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) اهواز برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین بلادیان مدیرحوزه علمیه خوزستان و معلونین وی، ضمن بازدید از مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) اهواز در جلساتی جداگانه با طلاب و اساتید این مدرسه دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست ها حجت الاسلام و المسلمین بلادیان با اشاره به آیه ۳۰ سوره احزاب «یَا نِسَاءَ النَّبِیِّ مَنْ یَأْتِ مِنْکُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُبَیِّنَةٍ یُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَیْنِ وَکَانَ ذَلِکَ عَلَی اللَّهِ یَسِیرًا»، بیان داشت: خداوند متعال در این آیه به زنان پیامبر می فرماید که اگر کار زشت و ناپسندی انجام دهند عذابشان دوچندان خواهد بود؛ چرا که آنها منتسب به پیغمبر هستند و چشم دیگران به افعال، اقوال و اعمال آنهاست و اگر کار بدی انجام دهند آن کار بد را در چشم دیگران قبح زدایی می کنند.

وی افزود: ما طلبه ها هم اینگونه هستیم ما نیز منسوب به پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت بوده و لباس پیغمبر را به تن داریم؛ مردم ما را به عنوان سرباز امام زمان(عج) و شاگرد امام صادق(ع) می بینند و می شناسند و می خوانند از این رو باید مواظب باشیم خطایی از ما سر نزند و تبعیت ما از اهل بیت عصمت و طهارت مضاعف باشد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: باید نقاط اتصال بین خود و امام زمان و اهل بیت عصمت و طهارت را بیشتر و دائمی کنیم، چرا که اگر نقاط اتصال ما بیشتر و دائمی شود با اهل بیت یکی می شویم و می شویم سلمان منا اهل البیت.

وی گفت: اگر چه در حال حاضر از ارتباط گیری مستقیم با امام زمانمان محروم هستیم ولی حجت که داریم؛ حجت ما در حال حاضر نماینده امام زمان(عج) یعنی مقام معظم رهبری است که الحمدلله ما شاهدیم که شخصیت بسیار توانمند و از همه جهات(علم، تقوا، سیاست، اخلاق، شجاعت، تدبیر و....) ویژه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان گفت: حجت ما (مقام معظم رهبری) تکلیف ما را در حال حاضر مشخص کرده و ما طلاب وظیفه داریم دستورات ایشان را مطالعه و اجرا کنیم. وقتی تکلیف روشن شد در علم اصول می گویند مقدمه واجب، واجب است البته این وجوب به لحاظ عقلی ثابت است ولی به لحاظ شرعی بعضی وقتها واجب و بعضی وقت ها واجب نیست ولی در هرصورت عقل حکم می کند که مقدمه واجب را تحصیل کنیم.

وی ادامه داد: ما باید ببینیم برای رسیدن به آن آرمانها و اهدافی که مقام معظم رهبری برای ما مشخص و روشن کرده باید چه صفات،چیزها و امور مقدماتی را در خود ایجاد کنیم که بتوانیم بهترین خدمت را به امام زمان(عج) داشته باشیم. تحصیل آن چیزها، صفات و امور از باب مقدمه واجب بر ما واجب است از این رو کوتاهی کردن، سهل انگاری و غفلت در تحصیل این امور جایز نبوده و موجب عقاب می شود.

مدیرحوزه علمیه خوزستان در ادامه به مسئله حجاب اشاره کرد و بیان داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ارگان های فرهنگی زیادی وجود دارد مانند حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات، سازمان ارشاد، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سپاه، بسیج و... ولی این ارگان ها باید دقت کنند در مسائل و جریان های عمومی که فراگیر هستند یک حرف و یک صدا باشند؛ باید در این نظام رویکرد ارگان های فرهنگی مختلف از جمله حوزه های علمیه به گونه ای باشد که پازلی از برنامه های نظام باشد نه اینکه خدایی نکرده نقشه و تصویری که نظام می خواهد ارائه دهد را خراب کند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در پایان عنوان کرد: در استان ما نماینده محترم ولی فقیه یعنی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، در خصوص مسئله حجاب اهتمام زیادی داشته و جلسات متعدد زیادی را برگزار کرده اند.

در ادامه حاضرین به بیان سئوالات و نکات خود پرداخته و سپس مشکلات و نیازمندی های طلاب و اساتید این مدرسه مبارکه مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این بازدید تعدادی از طلاب این مدرسه علمیه مدیرحوزه علمیه خوزستان را به حجره های خود دعوت کرده تا در محیطی کاملا صمیمی و دوستانه(گعده طلبکی) به بیان نکات و سئوالات خود بپردازند.

لازم به ذکر است: در این بازدید حجج اسلام «هلودی سرپرست دفتر نظارت و برنامه ریزی» و «قلی پور مسئول دفتر مدیریت حوزه علمیه خوزستان»، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان را همراهی می کردند.

باید نقاط اتصال خود را با اهل بیت عصمت و طهارت بیشتر و دائمی کنیم

باید نقاط اتصال خود را با اهل بیت عصمت و طهارت بیشتر و دائمی کنیم

باید نقاط اتصال خود را با اهل بیت عصمت و طهارت بیشتر و دائمی کنیم

باید نقاط اتصال خود را با اهل بیت عصمت و طهارت بیشتر و دائمی کنیم

باید نقاط اتصال خود را با اهل بیت عصمت و طهارت بیشتر و دائمی کنیم

باید نقاط اتصال خود را با اهل بیت عصمت و طهارت بیشتر و دائمی کنیم

باید نقاط اتصال خود را با اهل بیت عصمت و طهارت بیشتر و دائمی کنیم


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha