شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام رضوی گفت: تمام استعداد هایی که خدا برای انسان داده است باید آن را در کاری که خدا راضی است صرف کند و باید حقوق اعضای خود را که به کار گرفتن در راه خداست حفظ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علیرضا رضوی امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه، اظهار داشت: یکی از شگردهای دشمنان در طول تاریخ این بوده است حاکمیت را از دست انسان های الهی و ائمه بگیرند تا بتوانند بر مردم حکومت کنند و بر این اساس بعد از شهادت امام علی (ع) به مدت کمتری و چند ماهی حکومت به دست معاویه و بنی امیه افتاد و آن ها سالها بر مردم حکومت کرده و جلوی جریان حق را گرفتند.

وی ادامه داد: ائمه معصومین علیهم السلام با وجود خفقان ها و جوهای مسموم سعی کردن اسلام را از گزند حداکثری دشمنان حفظ کنند ولذا زمانی که حتی به ائمه اجازه منبر رفتن و بیان روایات نیز داده نمی شد، آن ها اسلام را با مشفت فراوان و تلاش خود حفظ کردند و امام سجاد (ع) بعد از شهادت امام حسین (ع) در طول ۳۴ سال امامت هم دین و هم شرعیت را حفظ کردند و اگر رشادت های حضرت نبود امروز خبری از عاشورا و کربلا نیز نبود.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از افرادی که در حفظ قیام اباعبدالله الحسین (ع) نقش اساسی داشت، حضرت زینب (س) بود که از دستاورد بزرگ شیعه مراقبت کرد و این نشان می دهد که زنان در تاریخ نقش اساسی داشتند و امروز هم می توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند و جلوی توطئه های دشمنان را بگیرند.

وی گفت: مجاهدت امام سجاد و حضرت زینب (س) زمینه را برای انقلاب علمی امام باقر و امام صادق ( علیهماالسلام) فراهم کرد و اگر ائمه معصومین نبودند این همه معارف الهی به دست بشر نمی رسید.

حجت الاسلام رضوی در ادامه به مسئله حق الناس و حق الله اشاره کرد و تاکید کرد: حق الله این است که از خدا اطاعت کنی خدا کار های دنیوی انسان را عهده دار می شود البته به شرطی که عبادت انسان خالصانه باشد به قصد قربت صورت گیرد.

وی ادامه داد: تمام استعداد هایی که خدا برای انسان داده است باید آن را در کاری که خدا راضی است صرف کند و باید حقوق اعضای خود را که به کار گرفتن در راه خداست حفظ کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: در زندگی انسان عبادت های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها خدمت به والدین و نگاه به چهره آن هاست و در روایتی پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم بیان شده است که هرکس به چهره پدر و مادر با چشم رحمت بنگرد برای هر نگرش خدا برای اون حجی که قبول شده می‌نویسد.
انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha