یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
1.jpg

حوزه/ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پارس‌آباد ترویج و تبلیغ عمل حسنه پرداخت زکات در میان مردم را از مسئولیت‌های طلاب خواهر برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، ظاهر وطن خواه، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) پارس‌آباد ظهر امروز در نشست شورای زکات که در مدرسه علمیه خواهران ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) این شهرستان برگزار شد، گفت: جامع‌ترین برنامه اجتماعی خداوند عدل و احسان است همه هستی بر پایه عدالت استوار بوده و این عدالت با تمام قدرتش در مواقع بحرانی به تنهایی کارساز نیست بنابراین خداوند بلافاصله بعد از عدل دستور به احسان داده است.

وی افزود: یکی از سفارش‌های مهم اخلاقی قرآن، همدردی و همدلی با دیگران و به فریاد آنان رسیدن است.

رئیس کمیته امداد امام(ره) پارس‌آباد با بیان اینکه امروزه متاسفانه در جامعه شاهد کم رنگی موضوع کمک به هم نوعان و به‌ویژه محرومان هستیم، بیان داشت: مردم باید بدانند که دست‌ احسان کننده بعد از دست خدا قرار دارد، بنابراین افراد نباید تنها به فکر آسایش خود باشند و از کمک به افراد جامعه، خویشان، بستگان و نزدیکان خود غافل نباشند.

وطن خواه تصریح کرد: امروزه پرداخت زکات مستحب در کنار زکات واجب کمک شایانی به افراد نیازمند کرده است و این امر علاوه بر بهبود شرایط مالی و اقتصادی مستمندان، به‌طور حتم رضایت الهی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد امام(ره) پارس‌آباد با اشاره به مسئولیت خطیر طلاب خواهر در اطلاع‌رسانی امر پرداخت زکات، افزود: خواهران طلبه بایستی با ترویج و تبلیغ پرداخت زکات در محافل عمومی و مراسمات مذهبی، این عمل خیر را گسترش داده و زمینه رفاه حال نیازمندان را فراهم سازند.

بانوان طلبه مروج پرداخت زکات در میان مردم باشند

بانوان طلبه مروج پرداخت زکات در میان مردم باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha