چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1153378
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۵
خداداد رضایی

حوزه/ امام جمعه آبپخش گفت: ساماندهی فرودگاه شهر آبپخش و رونق دوباره آن خواسته ماست و امیدوارم مسئولان و متولیان آن اهتمام لازم را در این راستا داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام خداداد رضایی امام جمعه آبپخش شامگاه یکشنبه در دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای شهر آب پخش با اعلام اینکه حفظ سرمایه های اجتماعی یک شهر لازم است اظهار داشت: فرودگاه کشاورزی شهر آبپخش در گذشته نقش پررنگی در مبارزه با آفات کشاورزی داشت و از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که با بی توجهی متولیان آن به یک مکان متروکه تبدیل شده است.

امام جمعه آبپخش افزود: ساماندهی فرودگاه شهر آبپخش و رونق دوباره آن خواسته مردم است و امیدوارم مسئولان و متولیان آن اهتمام لازم را در این راستا داشته باشند.

غلامرضا وفایی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای شهر آبپخش نیز اظهار داشت: شهر آب پخش از قطب های کشاورزی استان بوشهر و کشور است و باید زیرساخت های لازم جهت رونق بخش کشاورزی آن مورد توجه قرار گرفته و ارتقا یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر آبپخش افزود: در گذشته جهت دفع آفات کشاورزی و بویژه نخیلات از سمپاشی هوایی استفاده می شد و فرودگاه کشاورزی شهر آب پخش میزبان هواپیمای سمپاشی بود و رونق خوبی داشت ولی متاسفانه سالهاست این فرودگاه به حال خود رها شده است

وفایی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم در سالهای گذشته که ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی استان بوشهر حمله کردند اگر ظرفیت این فرودگاه نبود نخلستانها و اراضی کشاورزی بخش های آب پخش و سعدآباد متوجه ضرر و زیان جبران ناپذیری می شدند.

وفایی ابراز داشت: علاوه بر استفاده کشاورزی می توان از این فرودگاه در مواقع ضرورت و بحران و آموزشی و غیره نیز بهره برد و بدین جهت وجود یک باند فرودگاهی مناسب جهت فرود هواپیما های سبک و فوق سبک لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه جهاد کشاورزی استان بوشهر و شهرستان دشتستان در سالیان گذشته نسبت به ساماندهی این فرودگاه اهتمام لازم را نداشته اند و سهل انگاری شده است و اگر این مهم در دستور کار فوری قرار نگیرد ممکن است این سرمایه ملی چند ده میلیاردی از دست برود و دیگر کسی توان احیای آن را نداشته باشد.

وفایی تصریح کرد: احیا و ساماندهی فرودگاه کشاورزی شهر آبپخش مطالبه جدی ماست و از مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر می خواهیم نسبت به ساماندهی، محصور و ثبتی کردن آن اقدام نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha