سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
خبر گزاری حوزه

دبیر همایش ادیان توحیدی گفت: تمام ادیان توحیدی برای تداوم بخشیدن به پیشینه درخشان فرهنگ ایرانی و برای نشر آموزه‌های الهی، رسالتی مشترک و مسیری همسو دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، فریبرز راهدان پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش ادیان توحیدی طی سخنانی، حضور شکوهمند و عالمانه یکایک پیروان ادیان توحیدی از جمله زرتشتی، مسیحی، کلیمی، آشوری و صابئین در این همایش را موجب هم‌افزایی و هم‌فکری میان ادیان توحیدی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حوزه اصلی ادیان توحیدی بین‌النهرین بوده است افزود: پیامبران الهی از آغاز تا فرجام از همین حوزه تمدنی برگزیده شده‌اند.

دبیر پنجمین همایش ادیان توحیدی تاکید کرد: مردمان این سرزمین، این شایستگی را یافتند که جزء پیامبران الهی قرار بگیرند بنابراین این موضوع پیشینه مشترک تمام ادیان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تمام پیروان پیامبران راستین الهی در نشر آموزه‌های الهی در دوران کنونی رسالتی مشترک و هم‌سو دارند ولازم است با هم‌فکری و هم‌اندیشی بیشتر این وظیفه دینی و انسانی را به سرانجام برسانند.

وی خاطرنشان ساخت: هم‌وطنان مسیحی، کلیمی، زرتشتی و دیگر اقلیت‌های مذهبی مردمانی هجرت کرده به ایران نیستند، بلکه بسیاری از آنها پیشینه‌ای هزاران ساله در این سرزمین دارند.

راهدان ادامه داد: ایران خانه مشترک همه پیروان ادیان توحیدیست و در این میان، اصفهان به لحاظ فرهنگ قوی و متعالی مردمانش، میزبان فرهنگ‌هایی بوده که بخشی از شکوه و فرهنگ این دیار عالم‌پرور را در قالب آثار و ابنیه تاریخی به یادگار گذاشته‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha