دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجتبی طاهری خرم آبادی

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران در روز 22 بهمن بر حفظ و تداوم ارزش های انقلاب تاکید خواهند کرد، گفت: این حضور باشکوه پیام امید آفرینی برای کشورهای مختلف و مستضعفان عالم دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی شامگاه دوشنبه و در آخرین شب از مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد زین العابدین(ع) برگزار شد، با بیان این که اساس قیام های و انقلاب هایی که در طول تاریخ صورت گرفت و ماندگار شد بر پایه اخلاص و توحید بوده است، اظهار داشت: قیام انبیا الهی در این راستا محسوب می شود و سرنوشت آن ها رو به تکامل بوده است و چنان چه دچار شکست ظاهری شدند اما به فتح معنوی نائل آمدند.

وی با تاکید بر اینکه قیام و انقلاب اسلامی ما در عرصه غیبت امام معصوم به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از خصوصیت اخلاص و توحید محوری بهره مند بود، تصریح کرد: به شهادت تاریخ، امام امت به عنوان رهبر انقلاب و بنیان گذار حرکت عظیم نجات بخش در عرصه غیبت، هیچ هدفی غیر از توحیدی محوری نداشت.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که آیت الله طاهری خرم آبادی عضو فقید جامعه مدرسین تمام دوران مبارزه را در محضر امام راحل(ره) بود، گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی یک مرتبه کتاب خاطرات ایشان را که مبتنی بر تاریخ انقلاب و دوران مبارزات علما است، چاپ کرد و از آن جا که مدون ترین خاطرات انقلابی بود، هرگز مبادرت به چاپ مجدد نکردند.

 

*امام هیچ ترس و اضطرابی نداشت

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با بیان اینکه امام راحل(ره) هیچ اضطراب و ترسی از رژیم پهلوی نداشت، تصریح کرد: امام در بازگشت از دوران حصر به قم تاکید کرده بود؛ در شب دستگیری توسط نیروهای ساواک، والله من نترسیدم و آن ها حتی جرئت نکردند کنار جاده نگه دارند و نماز صبحم را بخوانم.

وی با تاکید بر اینکه امنیت خاطر امام راحل(ره) به دلیل معنویت خدایی ایشان بود، ابراز داشت: امام راحل(ره) پس از لغو انجمن های ایالتی و ولایتی به شاگردان خود گفته بودند این مسئله کار خدا بود و فردا در جامعه پخش نکنید که ما نظام را به عقب کشاندیم.

 

*تاکید امام خمینی(ره) بر توحیدمحوری و اسلام گرایی

مدیر مدرسه فقهی امام خمینی(ره) با اشاره به حکومت نظامی در شب 22 بهمن، گفت: تصمیم گرفته شده بود سران انقلاب در صورت شرکت در خیابان ها دستگیر و مردم نیز سرکوب شوند اما امام راحل(ره) پس از اقامه دو رکعت نماز تاکید کردند به مردم بگویید به حکومت نظامی اعتنا نداشته باشند و خیابان ها را ترک نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی افزود: امام راحل(ره) هرگز بر خودمحوری تاکید نداشت و پس از شکستن حکومت نظامی و پیروزی انقلاب فرمودند خداوند می خواست این اتفاق بیفتد تا اسلام پیروز شود.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) هرگز مسئله و پیروزی را به رخ کسی نکشیدند و دائم دم از پیروزی اسلام می زدند، گفت: اخلاص عنصر بسیار مهمی در امام راحل(ره) و امروز در مقام معظم رهبری است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هیچ گاه بر سر عزت و اساس اسلام معامله نمی کنند، ابراز داشت: گاهی بر اساس نرمش قهرمانانه تغییر تاکتیک داریم همان گونه که نبی مکرم اسلام از این اصل همواره برای جذب حداکثری به دین استفاده کردند.

 

*پایبندی به قانون از اصول انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی پایبندی به قانون و حکومت را از اصول اساسی و مهم برای شکل گیری و تداوم انقلاب دانست و گفت: حکومت با قانون و نظام هدایت می شود و امام راحل(ره) همواره بر انتخابات و قانون تاکید داشت تا مردم جایگاه نقش خود را در نظام اسلامی بدانند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بر پایه اسلام و متکی به مردم شکل گرفت، ابراز داشت: کسانی که نظام را به استبداد متهم کنند، هممواره در پیشگاه تاریخ محکوم هستند چرا که نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت اسلام و شهدای انقلاب و با رویکرد دفاع از مستضعفین، در صحنه های علم و فناوری می درخشد، گفت: پیش از انقلاب اسلامی برای دریافت یک قطعه صنعتی باید معطل می شدیم اما امروز در هیچ زمینه ای دست مان پیش دیگران دراز نیست.

 

*دنیا برای ارتباط با ما صف کشیده است

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با تاکید بر اینکه پایبندی به مقاومت و اخلاص موجب شد تا امروز دنیا در صف ارتباط با نظام باشد، ابراز داشت: دشمنان نیز با کلید زدن تحریم ها، خودشان را تحریم کردند و امروز بیش از 400 شرکت فرانسوی و غربی به دنبال برقراری ارتباط با ایران است.

وی با بیان اینکه منشا بیداری اسلامی را باید انقلاب اسلامی دانست، گفت: امروز صحنه های جهانی بدون وجود ایران اسلامی قادر به تصمیم گیری نیستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به سخنان اوباما مبنی بر این که اگر می توانست پیچ و مهره های انرژی هسته ای ایران را نیز جمع می کرده است، اظهار داشت: امروز وی در چه شرایطی قرار گرفته است که باید به لابی صهیونیستی پاسخ دهد مجبور است اگر می توانستم چنین کاری انجام می دادم.

 

* بر محور وحدت حرکت کنیم

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با بیان اینکه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر مسئله وحدت تاکید دارند، گفت: باید با حفظ سلایق در صراط مستقیم واحد و به دنبال پرچمدار نظام حرکت کرد.

عضو خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه ملت ایران در روز 22 بهمن بر حفظ و تداوم ارزش های انقلاب تاکید خواهند کرد، گفت: این حضور باشکوه پیام امید آفرینی برای کشورهای مختلف و مستضعفان عالم دارد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha