چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
19 دی

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تولید مستند تلویزیونی 19 دی ماه با عنوان «حماسه چهلم» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید جلال الدین میررفیع تبار با گرامیداشت یوم‌الله 19 دی واعلام این خبر، گفت: قیام 19 دی، سرچشمه تحولات عظیمی در تفکر و بینش مردم بود و زمینه‌ساز انقلاب اسلامی و مایه افتخار و عزت مردم بصیر و شهیدپرور قم است که باید آن را نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی دانست، چرا که پس از آن امواج انقلاب اسلامی شدت گرفت و در نهایت به سرنگونی رژیم پهلوی انجامید.

وی افزود: به دنبال درج مقاله اهانت آمیز به ساحت امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات، مردم شریف قم که همواره مدافع ولایت و مرجعیت بوده و هستند، این جسارت و گستاخی را برنتابیدند و در 19 دی 56 در صحنه حاضر شدند و به دفاع از ولایت پرداختند.

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که رژیم ستم‌شاهی اطمینان داشت که حرکت انقلابی مردم تمام شده است، ادامه داد: آن ها به زعم خود می‌خواستند با جسارت و اهانت به حضرت امام(ره) آخرین تیر را شلیک کنند، غافل از آن که مردم با ولایت و امام، ارتباط قلبی دارند.

حجت الاسلام میررفیع تبار یادآور شد: حرکت بصیرانه مردم قم در یوم الله 19 دی سال 56 که نشان از عشق به ولایت و مرجعیت داشت، سبب شد مراسماتی در سراسر کشور برگزار و نهایتاً به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شود.

وی همچنین با اشاره به اهداف تولید مستند"حماسه چهلم"، گفت: به منظور گرامیداشت قیام 19 دی، دفترتبلیغات اسلامی مستندی 25 دقیقه ای تحت عنوان"حماسه چهلم" را تولید کرد، دراین مستند با استفاده از تصاویر روزواقعه و فیلم ها و صداهای آرشیوی مربوط به همان زمان، زمینه وریشه های ایجاد این قیام تاریخی بررسی وبه نسل جوان معرفی شده است.

مدیر روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: این مستند بزودی از صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha