شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

بهبود روابط اجتماعی و زندگی‌های مشترک در جامعه نیازمند افزایش قدرت خلاقیت در روابط فردی است چرا که بسیاری از نا بسامانی‌های زندگی مشترک محصول فقدان خلاقیت در زندگی‌هاست.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، یک کارشناس مسایل خانواده در همایش اندیشه‌های آسمانی در مشهد با بیان این مطلب افزود: همسرداری و زندگی مشترک بستر بروز خلاقیت‌های فردی برای بهبود روابط است که این مسئله در دوران تربیت و رشد به نوجوانان و جوانان آموزش داده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی در جمع اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: هر چند انسان در دوران تحصیل و کسب علم موفق باشد نمی‌توان موفقیت او را در زندگی مشترک و روابط اجتماعی تضمین کرد.

وی با انتقاد از شیوه‌های آموزشی در دوره‌های مختلف تحصیل گفت: در حالی که انتظار ما از آموززش و پرورش و دانشگاه خلاقیت پروری است، متاسفانه شیوه‌های آموزشی به سمت خلاقیت‌کُشی پیش می‌روند به نوعی که ذهن‌ افراد تحصیل کرده در این سیستم به انباری برای اندوخته‌های علمی تبدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی خاطرنشان کرد: عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات نیازمند دقت ویژه‌ای در بهره‌گیری از دانش است و این دعای ماثور از ائمه‌(ع) « خدایا به تو پناه می‌برم از هر دانشی که برای من سودی ندارد» در موج فناوری اطلاعات باید مورد توجه جوانان باشد

این کارشناس مسایل خانواده ادامه داد: مدیریت هیجانات جوانی مانند حقیقت‌جویی، عشق‌ورزی، و خلاقیت از جمله توانمندی‌هایی است که باید امروز به جوانان  آموزش داده شود تا در روابط اجتماعی خود در صحنه ارتباطات عاطفی و روانی نیز موفق باشند.

وی برخورد گزینشی با اطلاعات عرضه شده از کانال‌های ارتباطی را برای جوانان مهم دانست و این شیوه را یکی از راه‌های دوری از ابتلا به آسیب‌های فن‌آوری اطلاعات بر شمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha